Abstract | Kako se neprestano otkrivaju nova znanja i informacije, tako raste i količina nastavničkih sadržaja u školama. Međutim, princip predaje znanja nije znatno napredovao te, gledajući osnovne škole, umjesto tiskanih izdanja sada se tek uvode digitalizirani udžbenici. Naravno, potrebno je poznavati psihološko stanje učenika, međutim logično je da bi, za postizanje većeg uspjeha, učenik trebao biti zaineresiraniji te bi sadržaj trebao biti što bolje objašnjen. Napretkom multimedija i pokretne grafike moguće je izraditi interaktivne udžbenike tj. dijelove i cjeline koji bi učenje učinili zanimljivijim, te, kako su ljudi vizualna bića, učenje bi učinili lakše usvojivim. Iz tog razloga je, za potrebe istraživanja napravljen prijedlog interaktivne nastave matematike. Na internetu postoje neki srodni projekti interaktivnih oblika nastave, ali u radu će biti prikazani njihovi prednosti i nedostaci na temelju kojih je, u konačnici, izrađen prijedlog edukativne web aplikacije. Kroz istraživanje se može provjeriti i kolika je povratna informacija, odn. koliko su učenicima jasni sadržaji i koliko su im jasniji u odnosu na klasične udžbenike. Iako su retorika i sposobnost predaje znanja individualne osobine, po učenikovoj će se interpretaciji usvojenog sadržaja, steći okvirna slika koliko je interaktivni sadržaj lakši za naučiti i shvatiti. |
Abstract (english) | How we constantly discover new knowledge and informations, the content in schools automatically increases aswell. However, the transmission of knowledge is quite advanced. Today we are introducing digitized textbooks instead of printed editions. Of course, it is necessary to know the psychological state of the student's mind, however it is only logical that for achieving greater success, the student should be more interested and the content should be better explained. Huge advances in multimedia and motion graphics are leading to development of interactive textbooks, sections and units which makes learning more interesting. The main reason is that people are, basically, visual types and that type of interpretation makes learning easier. That´s why the suggested model of interactive math has been made for this research. There are some related projects of interactive classes on the Internet but in this project all advantages and disadvantaged which make the base of the suggested application will be shown. Feedback can also be tested through research, regarding how many students understand the content and how much do they understand it compared to the content in conventional textbooks. Rhetoric and the ability to pass on the knowledge are individual traits, and by the student's interpretation of the adopted knowledge a rough picture is shown on how interactive content is easier to learn and understand. |