Abstract | Glazba kao umjetnost u povijesti je, od Antike pa sve do danas, bila objašnjena na različite načine, a jedna od definicija kaže kako je glazba umjetnost koja utječe na slušateljeve osjećaje. U shvaćanju glazbe pomaže glazbeni odgoj koji se provodi svakodnevno te je sastavni dio odgojno-obrazovnog procesa. Glazbenim odgojem u najranijoj dobi započinje se s upoznavanjem glazbe i osnovnim glazbenim terminima, kroz igru, na prirodan i aktivan način. On u ustanovama ranog i predškolskoga odgoja i obrazovanja podrazumijeva i glazbenu kulturu. Jedno područje glazbene kulture je pjevanje. Pjevanje je jedan od najčešćih oblika glazbene aktivnosti kod djece rane i predškolske dobi i ono pridonosi razvoju sluha, razvoju ritma, glazbenih sposobnosti, ali i njeguje dječji glas. Razlikujemo dvije metode pjevanja: metodu reproduktivnog pjevanja i metodu stvaralačkog pjevanja. Kod djece je bitnija metoda stvaralačkog pjevanja koje uključuje sve izmišljene melodije i tekst bilo da se izmišlja tekst na već postojeću melodiju ili da se izmišlja melodija prema tekstu. Melodija i tekst su uz, harmoniju, karakter, glazbeni oblik, ritam, metar, tempo i dinamiku elementi pjesme. Pjesme koje biramo za rad s djecom su dječje pjesme ili pjesme za djecu, a prije pjevanja s djecom dobro je odraditi vježbe za pravilno držanje, tehnike disanja te upjevavanje. Pri obradi pjesme možemo koristi različite, zabavne, načine obrade kao što su: obrada uz pokret, aplikaciju ili uz udaraljke. S pjesmom se djeca susreću i u igrama s pjevanjem gdje postoje određena pravila koja samo djeca mogu mijenjati. Bilo da je riječ o igri s pjevanjem ili obradi pjesme, prije svake aktivnosti odgojitelj se treba dobro pripremiti za istu. |
Abstract (english) | Music as an art in history, from antiquity to the present day, has been explained in different ways, and one definition says that music is an art that influences the listener's feelings. The understanding of music is aided by the day-to-day music education that is an integral part of the educational process. Music education at an early age begins with learning about music and basic musical terms, through play, in a natural and active way. It also implies music culture in early and pre-school institutions. One area of music culture is singing. Singing is one of the most common forms of music activity in early and pre-school children and it contributes to hearing development, rhythm development, musical ability, but also nurtures a child's voice. We distinguish two methods of singing: the method of reproductive singing and the method of creative singing. In children, the more important method is method of creative singing, which includes all imaginary melodies and text, is either to invent a text based on an already existing melody or to invent a melody according to the text. Melody and lyrics are along with, harmony, character, musical form, rhythm, meter, tempo and dynamics elements of the song. The songs we choose to work with children are children's songs or songs for children, and before singing with children it is good to do exercises for proper posture, breathing techniques and singing. When processing a song, we can use different, fun, processing methods such as: processing with movement, application or with percussion. The song is also encountered by children in singing games where there are certain rules that only children can change. Whether it's playing a song or playing a game with song, the educator should be well prepared for the activity. |