Title Muzikoterapija kod djece predškolske dobi
Title (english) Music therapy for children of preschool age
Author Antonela Milinović
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Committee member Tamara Jurkić-Sviben (predsjednik povjerenstva)
Committee member Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Committee member Martina Mičija Palić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2022-07-15, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline FIELD OF ART Art of Music
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Specific Pedagogy
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Glazba i pjevanje imaju važnu ulogu u našim životima, a njihova prisutnost u svakodnevici najsnažnija je u aspektima obrazovanja i medija. U obrazovnoj vertikali od predškolske pa sukcesivno do viših razina obrazovanja susrećemo se s glazbom i različitim glazbenim aktivnostima, kao i u medijima poput televizije, radija i interneta, te u kulturnim institucijama poput kazališta, koncertnih dvorana i slično. Uzimajući u obzir činjenicu da glazba može utjecati na naše osjećaje, raspoloženje i ponašanje, mnoge su društvene zajednice tijekom povijesti na različite načine pokušavale nadzirati primjenu glazbe i nerijetko su je iskorištavali za političku, vjersku, edukacijsku i iscjeliteljsku nakanu. Učinak glazbe na pojedinca nije jednostavno precizno odrediti, jer mozak procesuira glazbu na različite načine, ali dosadašnja su istraživanja pokazala da glazba može prouzročiti emocionalne, kognitivne, psihološke i biheviorističke reakcije. U navedenom kontekstu posebno je značajna činjenica da rana izloženost glazbi donosi korisne efekte u razvoju djeteta. Tako je pola sata aktivne izloženosti glazbi dovoljno da se poveća protok krvi u lijevoj moždanoj polutci, što donosi značajan učinak na razvoj mozga kod djece u ranoj dobi. Aktivnim sudjelovanjem djeteta u različitim glazbenim aktivnostima dolazi do razvoja auditivne i vizualne percepcije, razvijaju se komunikacijske i motoričke vještine, a također dolazi i do usavršavanja kognitivnih procesa poput mišljenja, pamćenja, opažanja, razvoja apstraktnog mišljenja i kreativnosti. Stoga se može zaključiti da glazba utječe na cjelokupan razvoj djeteta, poglavito na razvoj njegovih psihičkih funkcija. Značajan segment primjene glazbe očituje se u području muzikoterapije, čija će se povijest, razvoj i primjena razmatrati u ovom diplomskom radu. Muzikoterapija je metoda implementacije glazbe primarno u terapijske svrhe, a poseban učinak ima na djecu s posebnim potrebama pa će i cilj ovoga diplomskog rada zapravo biti prikaz primjene muzikoterapije kod djece s teškoćama u razvoju.
Abstract (english) Music and singing play an important role in our lives, and their daily presence is particularly noticeable in the aspects of education and media. In the educational vertical from preschool to higher levels of education, we encounter music and various musical activities, as well as in media – television, radio and the Internet, and in cultural institutions such as theatres and concert halls. Because music can affect our feelings, mood and behaviour, various communities throughout history tried to control its usage and often utilized it for political, religious, educational and healing purposes. The effect of music on an individual is not easy to estimate, because the brain processes music in different ways, but previous research have shown that music causes emotional, cognitive, psychological and behavioural reactions. In the aforementioned context, the fact that early exposure to music brings beneficial effects on a child's development is particularly significant. Thus, half an hour of active exposure to music is enough to increase blood flow in the left cerebral hemisphere, which produces a significant effect on brain development in children at an early age. The active participation of the child in musical activities leads to the development of auditory and visual perception, communication and motor skills, and also improves cognitive processes as thinking, memory, observation, development of abstract thinking and creativity. Therefore, music affects the overall development of the child, especially the development of its psychological functions. A significant segment of the application of music is manifested in the field of music therapy, whose history, development and application will be presented in this master's thesis. Music therapy is a method of implementing music primarily for therapeutic purposes, and it has a certain effect on children with special needs, so the goal of this master's thesis will be to present the application of music therapy in children with developmental disabilities.
Keywords
djeca s teškoćama u razvoju
glazba
liječenje
muzikoterapija
utjecaj
Keywords (english)
children with disabilities
influence
music
music therapy
treatment
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:981350
Study programme Title: Graduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2022-07-22 11:17:38