Naslov Muzikoterapija kod djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Music therapy for children of preschool age
Autor Antonela Milinović
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Član povjerenstva Tamara Jurkić-Sviben (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Mičija Palić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Glazba i pjevanje imaju važnu ulogu u našim životima, a njihova prisutnost u svakodnevici najsnažnija je u aspektima obrazovanja i medija. U obrazovnoj vertikali od predškolske pa sukcesivno do viših razina obrazovanja susrećemo se s glazbom i različitim glazbenim aktivnostima, kao i u medijima poput televizije, radija i interneta, te u kulturnim institucijama poput kazališta, koncertnih dvorana i slično. Uzimajući u obzir činjenicu da glazba može utjecati na naše osjećaje, raspoloženje i ponašanje, mnoge su društvene zajednice tijekom povijesti na različite načine pokušavale nadzirati primjenu glazbe i nerijetko su je iskorištavali za političku, vjersku, edukacijsku i iscjeliteljsku nakanu. Učinak glazbe na pojedinca nije jednostavno precizno odrediti, jer mozak procesuira glazbu na različite načine, ali dosadašnja su istraživanja pokazala da glazba može prouzročiti emocionalne, kognitivne, psihološke i biheviorističke reakcije. U navedenom kontekstu posebno je značajna činjenica da rana izloženost glazbi donosi korisne efekte u razvoju djeteta. Tako je pola sata aktivne izloženosti glazbi dovoljno da se poveća protok krvi u lijevoj moždanoj polutci, što donosi značajan učinak na razvoj mozga kod djece u ranoj dobi. Aktivnim sudjelovanjem djeteta u različitim glazbenim aktivnostima dolazi do razvoja auditivne i vizualne percepcije, razvijaju se komunikacijske i motoričke vještine, a također dolazi i do usavršavanja kognitivnih procesa poput mišljenja, pamćenja, opažanja, razvoja apstraktnog mišljenja i kreativnosti. Stoga se može zaključiti da glazba utječe na cjelokupan razvoj djeteta, poglavito na razvoj njegovih psihičkih funkcija. Značajan segment primjene glazbe očituje se u području muzikoterapije, čija će se povijest, razvoj i primjena razmatrati u ovom diplomskom radu. Muzikoterapija je metoda implementacije glazbe primarno u terapijske svrhe, a poseban učinak ima na djecu s posebnim potrebama pa će i cilj ovoga diplomskog rada zapravo biti prikaz primjene muzikoterapije kod djece s teškoćama u razvoju.
Sažetak (engleski) Music and singing play an important role in our lives, and their daily presence is particularly noticeable in the aspects of education and media. In the educational vertical from preschool to higher levels of education, we encounter music and various musical activities, as well as in media – television, radio and the Internet, and in cultural institutions such as theatres and concert halls. Because music can affect our feelings, mood and behaviour, various communities throughout history tried to control its usage and often utilized it for political, religious, educational and healing purposes. The effect of music on an individual is not easy to estimate, because the brain processes music in different ways, but previous research have shown that music causes emotional, cognitive, psychological and behavioural reactions. In the aforementioned context, the fact that early exposure to music brings beneficial effects on a child's development is particularly significant. Thus, half an hour of active exposure to music is enough to increase blood flow in the left cerebral hemisphere, which produces a significant effect on brain development in children at an early age. The active participation of the child in musical activities leads to the development of auditory and visual perception, communication and motor skills, and also improves cognitive processes as thinking, memory, observation, development of abstract thinking and creativity. Therefore, music affects the overall development of the child, especially the development of its psychological functions. A significant segment of the application of music is manifested in the field of music therapy, whose history, development and application will be presented in this master's thesis. Music therapy is a method of implementing music primarily for therapeutic purposes, and it has a certain effect on children with special needs, so the goal of this master's thesis will be to present the application of music therapy in children with developmental disabilities.
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju
glazba
liječenje
muzikoterapija
utjecaj
Ključne riječi (engleski)
children with disabilities
influence
music
music therapy
treatment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:981350
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-22 11:17:38