Title Odgojitelj kao komunikator
Title (english) Educator as communicator
Author Ana Domitrović
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Committee member Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ivana Golik (član povjerenstva)
Committee member Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2022-09-15, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Temelj svih međuljudskih odnosa, pa tako i odnosa koje odrasli uspostavljaju i grade s djecom, jest komunikacija. U ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje svaka odrasla osoba koja je u interakciji s djetetom, a napose pak odgojitelji, trebaju biti svjesni uloge koju komunikacija ima, primjerenog načina kojim trebaju s djetetom komunicirati te činjenice da je njihova komunikacija uzor djeci za oblikovanje vlastite komunikacije. Ispravan način komunikacije s djetetom važna je obaveza kako roditelja tako i odgajatelja, kao bitnih karika u obrazovanju i odgoju predškolske djece. Uspješna komunikacija vidljiva je u načinu prenošenja poruke koji podrazumijeva da je primatelj, kao i pošiljatelj, dobro upoznat s njezinim značenjem. To je razlog zbog čega bi se komunikacija trebala prilagoditi razvojnoj fazi djeteta, a što je i osnova učinkovite i uspješne komunikacije.
Primjerena komunikacija važna je i u pripremi djeteta za daljnje obrazovanje i život, što je zadaća svih sudionika predškolskog odgoja i obrazovanja. Tijekom predškolskog obrazovanja i odgoja djeci je potrebno pružiti što više informacija i omogućiti im razvoj svih potencijala. Djeca će svoje potencijale razvijati prema uputama koje dobivaju iz okoline, od roditelja, odgajatelja te drugih sudionika u njihovoj okolini. U vrtićkim ustanovama postoji niz prednosti koje djeca mogu ostvariti uključivši interakciju s vršnjacima i kompetentnim odgajateljima koji pružaju optimalnu razinu odgoja, njege i obrazovanja.
Također, za dijete je ključan dio obrazovanja i odgoja obiteljski kontekst te komunikacija s roditeljima i s drugim članovima obitelji i primarne okoline. Skladna komunikacija u obiteljskom okruženju, kao i u onomu institucijskomu, ključna je za ukupan djetetov razvoj, a napose pak za razvoj njegovih komunikacijskih i jezičnih sposobnosti.
Abstract (english) The base of every communication in preschool period is a every person who is in interaction with a child. In institutions for preschool education each person, who is in interaction with a child, especially educators, need to be aware that their communication represents a role model of communication for children in shaping their own communication.The use of correct form of communication with a child is important duty for their parents, eduacators as well as every important link in education of preschool children. Succesfull comunication is visible in a way of sending the message which confirms the fact that the recipient, as well as the sender, is familiar with the meaning of the message. This explains why should communication be adapted to developmental stage of the child to be efficient and succesfull. The main task for all participants in preschool education is to prepare a child for further education and life, wherefore the proper form and usage of communication is crucial. During the preschool education it is important to give children as many informations as possible and enable development of all potentials. Furthermore, for a child, main part of education includes family context and communication with parents. It must not be ignored that children in a play can adopt everything they need to know at their age. Children will be able to develop their potentials from the instructions from their environment, educators and other participants in their surroundings. In kindergartens there are so many waya and advantages that children can achieve, including interaction with peers as well as competent educators who can provide them optimal level of nurture, education and care.
Keywords
dijete
komunikacija
odgajatelj
predškolski odgoj i obrazovanje
roditelj.
Keywords (english)
child
communication
educator
preschool education
parent.
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:669102
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-02-20 13:24:07