Naslov Odgojitelj kao komunikator
Naslov (engleski) Educator as communicator
Autor Ana Domitrović
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Temelj svih međuljudskih odnosa, pa tako i odnosa koje odrasli uspostavljaju i grade s djecom, jest komunikacija. U ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje svaka odrasla osoba koja je u interakciji s djetetom, a napose pak odgojitelji, trebaju biti svjesni uloge koju komunikacija ima, primjerenog načina kojim trebaju s djetetom komunicirati te činjenice da je njihova komunikacija uzor djeci za oblikovanje vlastite komunikacije. Ispravan način komunikacije s djetetom važna je obaveza kako roditelja tako i odgajatelja, kao bitnih karika u obrazovanju i odgoju predškolske djece. Uspješna komunikacija vidljiva je u načinu prenošenja poruke koji podrazumijeva da je primatelj, kao i pošiljatelj, dobro upoznat s njezinim značenjem. To je razlog zbog čega bi se komunikacija trebala prilagoditi razvojnoj fazi djeteta, a što je i osnova učinkovite i uspješne komunikacije.
Primjerena komunikacija važna je i u pripremi djeteta za daljnje obrazovanje i život, što je zadaća svih sudionika predškolskog odgoja i obrazovanja. Tijekom predškolskog obrazovanja i odgoja djeci je potrebno pružiti što više informacija i omogućiti im razvoj svih potencijala. Djeca će svoje potencijale razvijati prema uputama koje dobivaju iz okoline, od roditelja, odgajatelja te drugih sudionika u njihovoj okolini. U vrtićkim ustanovama postoji niz prednosti koje djeca mogu ostvariti uključivši interakciju s vršnjacima i kompetentnim odgajateljima koji pružaju optimalnu razinu odgoja, njege i obrazovanja.
Također, za dijete je ključan dio obrazovanja i odgoja obiteljski kontekst te komunikacija s roditeljima i s drugim članovima obitelji i primarne okoline. Skladna komunikacija u obiteljskom okruženju, kao i u onomu institucijskomu, ključna je za ukupan djetetov razvoj, a napose pak za razvoj njegovih komunikacijskih i jezičnih sposobnosti.
Sažetak (engleski) The base of every communication in preschool period is a every person who is in interaction with a child. In institutions for preschool education each person, who is in interaction with a child, especially educators, need to be aware that their communication represents a role model of communication for children in shaping their own communication.The use of correct form of communication with a child is important duty for their parents, eduacators as well as every important link in education of preschool children. Succesfull comunication is visible in a way of sending the message which confirms the fact that the recipient, as well as the sender, is familiar with the meaning of the message. This explains why should communication be adapted to developmental stage of the child to be efficient and succesfull. The main task for all participants in preschool education is to prepare a child for further education and life, wherefore the proper form and usage of communication is crucial. During the preschool education it is important to give children as many informations as possible and enable development of all potentials. Furthermore, for a child, main part of education includes family context and communication with parents. It must not be ignored that children in a play can adopt everything they need to know at their age. Children will be able to develop their potentials from the instructions from their environment, educators and other participants in their surroundings. In kindergartens there are so many waya and advantages that children can achieve, including interaction with peers as well as competent educators who can provide them optimal level of nurture, education and care.
Ključne riječi
dijete
komunikacija
odgajatelj
predškolski odgoj i obrazovanje
roditelj.
Ključne riječi (engleski)
child
communication
educator
preschool education
parent.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:669102
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-20 13:24:07