Title Dijaloško čitanje kao poticaj za jezični razvoj djece rane i predškolske dobi
Title (english) Dialogic reading as an incentive for the language development of preschool children
Author Tihana Perković
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Committee member Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Committee member Monika Pažur (član povjerenstva)
Committee member Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2024-07-09, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract U radu su detaljno razrađeni aspekti ranih faza razvoja jezika i govora kod djece, od predverbalnog do verbalnog razdoblja. Naglašava se važnost okoline i intervencija odraslih u poticanju jezičnog razvoja, kao i važnost emocionalne povezanosti i komunikacije između djeteta i roditelja. U razradi predverbalne faze razvoja govora istaknute su razne promjene u izražavanju djeteta, a upravo te promjene su pokazatelji kako je dijete aktivni učesnik u procesu usvajanja jezika od samog rođenja. Osvrt na verbalno razdoblje također ističe određene komunikacijske obrasce koji se odvijaju kod djeteta od prve godine života, što ukazuje na složeniju prirodu jezičnog razvoja koja uključuje i emocionalne aspekte. Rad ističe važnost razvoja jezičnih vještina kod djece prije polaska u školu, koje su ujedno i vještine ključne za uspješnu komunikaciju, obrazovanje i kasnije profesionalni život. Prate se jezične djelatnosti; govor, koji se smatra društvenih fenomenom, vještina čitanja koja je bitna za cijeli život, slušanje, koje se smatra preduvjetom za razvoj ostalih vještina i pisanje kao produktivna djelatnost. Istaknuta je važnost kontinuirane podrške i poticanja djece u razvoju govornih, čitalačkih i vještina pisanja, kako bi kasnije postali kompetentni članovi društva sposobni za uspješnu komunikaciju i izražavanje. Nadalje, predstavljen je pregled raznih aspekata čitanja s djetetom, od početne pismenosti do dijaloškog čitanja. U radu se prate faze početne pismenosti, razvoj vještine pisanja, jezična djelatnost čitanja, pripovijedanje priča i dijaloško čitanje, ističući jasno kako dijaloško čitanje priča i pripovijedanje priča djetetu ima ključnu ulogu u razvoju pismenosti, jezičnih vještina i socijalne interakcije. Istraživanje je provedeno putem inicijalnog rječničkog testa koji je proveden prije i završnog rječničkog testa koji je proveden nakon dijaloškog čitanja priča. Rezultati istraživanja pokazuju kako je velika većina djece nakon dijaloškog čitanja usvojila riječi iz priča, što nam pokazuje koliko je zapravo važno i korisno čitati djeci.
Abstract (english) The paper elaborates in detail aspects of the early stages of language and speech development in children, from the pre-veral to the verbal period. The importance of the environment and the intervention of adults in encoouraging language development is emphasized, as well as the impotance of emotional connection and communication between the child and the parents. In the elaboration of the pre-verbal phase of speech development, various changes in the child′s expression were higlighed and precisely these changes are indicators that the child is an active participant in the process of language acquisition from the birth. A review of the verbal period also highlights certain communication patterns that take place in a child from the first year of life which indicates the more complex nature of language development that also includes emotional aspects. The paprer emphasizes the importance of developing language skills in children before startig school, which are also key skills for successful communication, education and later professional life. Language activities are monitored; speech, which is considered a social phenomenon, reading skill which is essential for the whole life, listening which is considered a prerequisite for the development of other skills and writing as a productive activity. The importance of continuous support and encouragement of childeren in the development of speaking, reading and writing skills, so that they later become competent members of society capable of successful communication and expression, was emphasized. Furthermore, an overview of various aspects of reading with a child, from initial literacy to dialogic reading is presented. The paper follows the stages of initial literacy, the developmetn of writing skills, the language activity of reading, story telling and dialogic reading, clearly emphasizing that dialogic reading of stories and story telling to a child has a key role in the development of literacy, language skills and social interaction. The research was conducted through an initial vocabulary test that was conducted before and a ginal vocabulary test that was conducted after the dialogic reading of the stories. The results of the research show that the vast majority of children have adopted the words from the stories after dialogue reading and this shows us how important and useful reading to children really is.
Keywords
dijaloško čitanje
dijete rane dobi
jezične djelatnosti
predverbalno razdoblje
razvoj govora
verbalno razdoblje
Keywords (english)
dialogic reading
child of early age
language activities
pre-verbal period
speech development
verbal period
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:731435
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2024-07-31 11:27:43