Title Zavičajna baština Peroja u radu sa predškolskim djetetom
Title (english) Native inheritance of Peroj in operation with preschool child
Author Ivana Štokovac
Mentor Vjekoslava Jurdana (mentor)
Committee member Kristina Riman (predsjednik povjerenstva)
Committee member Vjekoslava Jurdana (član povjerenstva)
Committee member Sandra Kadum (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of Educational Sciences) Pula
Defense date and country 2018-03-29, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology Theory and History of Literature
Abstract Ovaj rad pisan je s ciljem predstavljanja Peroja i jedinstvene perojske kulturne baštine. Prikazuje povijest Peroja, kao i njegovu materijalnu i nematerijalnu baštinu. Prije svega, opisano je djelovanje Društva perojskih Crnogoraca „Peroj 1657.“, u nastojanju njegovanja narodnih pjesama, plesova, i drugih osobitosti s najmlađim pripadnicima. Jedno od poglavlja nudi prijedloge i ideje za kvalitetniji, usmjereniji i potpuniji rad s djecom predškolske dobi. Kroz rad doznajemo zašto je od iznimne važnosti upoznavati djecu od najranije dobi s okolinom u kojoj žive i djeluju. Predstavljena je narodna glazba, odnosno pjevana narodna pjesma, koja u okviru kulturne pripadnosti ima značajnu pedagošku vrijednost, a putem koje djeca stječu iskustva i znanja s područja prirode, okoline, materinjeg jezika. Narodne pjesme i stari običaji pridonose intelektualnom razvoju djeteta, te razvoju djetetovih kulturnih navika. Kroz pjesmu, ples, govor, vjeru, ono diferencira sebe u odnosu na druge i postaje svjesno vlastitih vrijednosti. Uz narodne pjesme, pripadnost kulturi i okolini dijete stječe vlastitim umjetničkim izražavanjem, što se u ovom slučaju odnosi na likovno izražavanje i stvaranje. Upravo zato su u radu prikazane stare perojske pjesme koje se pjevaju do današnjeg dana a zabilježene su i na CD-u. Također, prikazano je nastojanje da djeca svojim likovnim izražavanjem i stvaranjem na likovno-kreativnoj koloniji „Moja Peroja“ prikažu na koji način ona doživljavaju vlastiti zavičaj i koliko ga zapravo poznaju. Važan čimbenik u održanju identiteta Crnogoraca u Istri i Peroju, jest multikulturalnost istarskog područja; područja koje prednjači brojem nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.
Abstract (english) This thesis is written with the aim of presenting Peroj and Peroj's cultural heritage. We passed through Perojʻs history and material and immaterial heritage. First of all we tried to present the labor of the Peroj's Montenegrin Society „Peroj 1657.“, in an effort to tend native and authentic heritage with children and younger members. One of the chapters of the thesis, offers suggestions and ideas for better and more complete work with children of preschool age. We find out why is extremely important to meet children from the earliest age with the environment in which they live and grow up. Folk music and sung folk song are presented, which in the cultural affiliation has a significant pedagogical value. Folk songs and tradition, improve the intellectual growth, and developing child's cultural habits. Through folk song, dance, speech, faith, it differs itself of other, and becomes sensibly of its own values. Along folk songs, its affiliation with culture and environment, child gets with their own artistic expression, which is related to artistic expression and creation. That is why this thesis show's the old peroj's songs which were sung to this day. It also shows childrenʼs art expression and creation, to show us how they understand their homeland, and how well they know it. An important factor in keeping the identity of Montenegrins in Istria and Peroj, is multiculturality of the Istrian area; this area dominates the number of national minorities in the Republic of Croatia.
Keywords
Peroj
multikulturalnost
Istra
kulturna baština
DPC „Peroj 1657.“
narodno stvaralaštvo
Crna Gora
Keywords (english)
Peroj
multiculturality
Istria
culture heritage
DPC „Peroj 1657.“
national creativity
Montenegro
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:875132
Study programme Title: Preschool Education Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2018-05-04 11:30:52