Naslov Zavičajna baština Peroja u radu sa predškolskim djetetom
Naslov (engleski) Native inheritance of Peroj in operation with preschool child
Autor Ivana Štokovac
Mentor Vjekoslava Jurdana (mentor)
Član povjerenstva Kristina Riman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vjekoslava Jurdana (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2018-03-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Teorija i povijest književnosti
Sažetak Ovaj rad pisan je s ciljem predstavljanja Peroja i jedinstvene perojske kulturne baštine. Prikazuje povijest Peroja, kao i njegovu materijalnu i nematerijalnu baštinu. Prije svega, opisano je djelovanje Društva perojskih Crnogoraca „Peroj 1657.“, u nastojanju njegovanja narodnih pjesama, plesova, i drugih osobitosti s najmlađim pripadnicima. Jedno od poglavlja nudi prijedloge i ideje za kvalitetniji, usmjereniji i potpuniji rad s djecom predškolske dobi. Kroz rad doznajemo zašto je od iznimne važnosti upoznavati djecu od najranije dobi s okolinom u kojoj žive i djeluju. Predstavljena je narodna glazba, odnosno pjevana narodna pjesma, koja u okviru kulturne pripadnosti ima značajnu pedagošku vrijednost, a putem koje djeca stječu iskustva i znanja s područja prirode, okoline, materinjeg jezika. Narodne pjesme i stari običaji pridonose intelektualnom razvoju djeteta, te razvoju djetetovih kulturnih navika. Kroz pjesmu, ples, govor, vjeru, ono diferencira sebe u odnosu na druge i postaje svjesno vlastitih vrijednosti. Uz narodne pjesme, pripadnost kulturi i okolini dijete stječe vlastitim umjetničkim izražavanjem, što se u ovom slučaju odnosi na likovno izražavanje i stvaranje. Upravo zato su u radu prikazane stare perojske pjesme koje se pjevaju do današnjeg dana a zabilježene su i na CD-u. Također, prikazano je nastojanje da djeca svojim likovnim izražavanjem i stvaranjem na likovno-kreativnoj koloniji „Moja Peroja“ prikažu na koji način ona doživljavaju vlastiti zavičaj i koliko ga zapravo poznaju. Važan čimbenik u održanju identiteta Crnogoraca u Istri i Peroju, jest multikulturalnost istarskog područja; područja koje prednjači brojem nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) This thesis is written with the aim of presenting Peroj and Peroj's cultural heritage. We passed through Perojʻs history and material and immaterial heritage. First of all we tried to present the labor of the Peroj's Montenegrin Society „Peroj 1657.“, in an effort to tend native and authentic heritage with children and younger members. One of the chapters of the thesis, offers suggestions and ideas for better and more complete work with children of preschool age. We find out why is extremely important to meet children from the earliest age with the environment in which they live and grow up. Folk music and sung folk song are presented, which in the cultural affiliation has a significant pedagogical value. Folk songs and tradition, improve the intellectual growth, and developing child's cultural habits. Through folk song, dance, speech, faith, it differs itself of other, and becomes sensibly of its own values. Along folk songs, its affiliation with culture and environment, child gets with their own artistic expression, which is related to artistic expression and creation. That is why this thesis show's the old peroj's songs which were sung to this day. It also shows childrenʼs art expression and creation, to show us how they understand their homeland, and how well they know it. An important factor in keeping the identity of Montenegrins in Istria and Peroj, is multiculturality of the Istrian area; this area dominates the number of national minorities in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
Peroj
multikulturalnost
Istra
kulturna baština
DPC „Peroj 1657.“
narodno stvaralaštvo
Crna Gora
Ključne riječi (engleski)
Peroj
multiculturality
Istria
culture heritage
DPC „Peroj 1657.“
national creativity
Montenegro
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:875132
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-05-04 11:30:52