Abstract | Djecu je potrebno poticati kako bi došlo do pravilnog razvoja njihovog govornog stvaralaštva koje je najbolje poticati igrom i drugim djeci zabavnim i zanimljivim načinima jer se kroz igru najjednostavnije dolazi do novih znanja, vještina i sposobnosti. Prvi dio završnog rada „Govor“ opisuje bitne definicije govora, saznajemo zašto je od velike važnosti za ljudsku komunikaciju, dotaknut ćemo se govornih poremećaja predškolske djece, koji su razlozi i rizici koji mogu izazvati razna odstupanja u djetetovom govornom razdoblju, također se razmatra razvoj govora predškolske djece od rođenja pa sve do sedme godine. U drugom dijelu rada „Dječje govorno stvaralaštvo“, spominju se vrste dječjeg stvaralaštva, zašto je značajno, koje su prednosti i posebnosti, koja je uloga i zadaća roditelja i odgojitelja. U ovom dijelu također se spominje dječje govorno stvaralaštvo, kako se može razviti i poticati te što obuhvaća. U trećem dijelu rada „Poticanje govornog stvaralaštva kod predškolske djece“ govori se o poticanju te o načinima kojima se može potaknuti razvoja govora kod predškolske djece od rođenja do njihove šeste godine života, spomenut će se i znakovni jezik Baby Sign uz pomoću kojeg se može komunicirati s djecom koja nemaju razvijenu sposobnost govora. Također, u ovom dijelu spomenut će se i dječji centar koji nudi razne radionice za djecu kako bi se potaknulo njihovo govorno stvaralaštvo. Četvrti dio „Igra“ navodi što je igra, koje su glavne karakteristike igre, kako je strukturirana te koje vrste igara postoje. Peti dio što je zapravo i tema ovog rada „Poticanje pravilnog dječjeg govornog stvaralaštva uz pomoć igre“ navodi nekoliko zabavnih, jednostavnih i djeci prilagođenih načina kojima se može poticati govorno stvaralaštvo, a načini o kojima će biti riječ su poticanje uz pomoć igre, dječjih brojalica i kratkih pjesmica, zagonetki, uz pomoć dramatizacije i scenskih lutki, čitanjem slikovnica, te uz pomoć svakodnevnog razgovora s djetetom i prepričavanjem nekih događaja ili situacija. U zadnjim dijelovima rada navode se primjeri dobre prakse; nekoliko primjera jezičnih igara kojima se može poticati pravilno dječje govorno stvaralaštvo te primjeri igara koji su održani tijekom stručne prakse s djecom u dječjem vrtiću. |
Abstract (english) | Children should be encouraged in order to achieve the proper development of their speech creativity, which is best encouraged by game and other children with fun and interesting ways, because through the play the simplest new knowledge, skills and abilities are developed. The first part of the final paper “Speech” describes the essential definitions of speech, we find out why it is of great importance for human communication, we will touch on speech disorders of preschool children, which are reasons and risks that can cause different deviations in the child's speech period, and we will also consider the development of speech of preschool children from birth to the seventh year. The second part of the paper “Children's speech creativity” mentions the types of children's creativity, why it is important, what are the advantages and particularities, which is the role and task of parents and teachers. This section also mentions children's speech creativity, how it can develop and encourage and what it encompasses. The third part of the paper entitled “Promoting speech creativity in preschool children” deals with stimulation and ways to stimulate speech development in preschool children from birth to their sixth year of life. the sign language baby song will also be mentioned, through which one can communicate with children who do not have a developed ability to speak. Also, this section will mention a children's centre that offers various workshops for children in order to encourage their speech creativity. The fourth part of the “Game” states what the game is, what the main features of the game are, how it is structured and what kinds of games exist. The fifth part, which is actually the theme of this paper “Fostering proper baby speech creativity with the help of the game,” mentions several fun, simple and children adapted ways to encourage speech creativity, and the ways it will be about are encouraging with the help of games, children's counters and short songs, puzzles, with the help of drama and stage puppets, reading picture books, as well as with the help of daily conversation with the child and talking about events or situations. The last part of the paper presents examples of good practice; several examples of language games that can stimulate proper speech creativity and examples of games held during traineeship with children in kindergarten. |