Abstract | Iako je slušanje glazbe jedna od najčešćih ljudskih aktivnosti, osobe često nisu svjesne na koje sve načine glazba koju slušaju utječe na njih i njihov život. Bilo da je riječ o aktivnom ili pasivnom slušanju, glazba može izazvati razne doživljaje ili pojavu određene emocije nastale uslijed povezivanja različitih faktora – onih koji se odnose na glazbu, ali i onih koji se vezuju uz čovjeka, odnosno njegovu osobnost i životno iskustvo. Utjecaj glazbe na pojavu emocija tako se očituje već u najranijoj životnoj dobi – predškolskoj dobi. Glazbena djela nastaju međusobnim spajanjem glazbenih elemenata, a upravo zahvaljujući raznim mogućnostima njihova kombiniranja nastaju velike razlike u načinu na koji različita glazbena djela mogu utjecati na osobu. U dječjem vrtiću u Puli provedena je aktivnost u kojoj su djeca tijekom slušanja odabranih glazbenih djela izražavala emocije koje su ta ista djela u njima pobudila, i to plesom i pokretom, ekspresijama lica, razgovorom te likovnim izražavanjem. Glazbeni primjeri te emocije koje su djeca izrazila tijekom slušanja istih bili su: Ples šećerne vile (strah), Can Can (iznenađenost, radost i poletnost), Četiri godišnja doba, Ljeto, Oluja (ljutnja), Nokturno br. 20 u cis-molu (tuga), Sonata u A-duru, Turski marš (tuga, ljutnja, poletnost), Naranča (poletnost), Lovran je bili grad (ljutnja, strah), Moja diridika (radost), Međimurje malo kak si lepo ravno (tuga), Linđo (radost), Kad bi svi ljudi na svijetu (radost), Jesenska pjesma (tuga), Nije lako bubamarcu (poletnost), Proljeće (tuga), Kotači autobusa (radost). |
Abstract (english) | Listening to music is one of the most common activities that a person carries out, but also one that has an impact on person. Whether it is active or passive listening, it can cause experiences or the emergence of a certain emotion resulting from the connection of different factors, both related to music and related to the person, which include a personality and life experience. The influence of music on the emergence of emotions is present and appears since the earliest age of life - preschool age. The diversity of musical types or the mere existence of different musical elements that combine and complement each other creates a musical work that affects the appearance of feelings, which further trigger and encourage various activities in which it is possible to express yourself. In a kindergarten in Pula, an activity was carried out that was based on listening to a pieces of music and the children expressing emotions that appeared in them at a given moment of listening, which they presented through dance and movement, facial expressions, conversation and through artistic expression. Musical pieces and the emotions that the children expressed while listening to them were: Dance of the Sugar Plum Fairy (fear), Can Can (surprise, joy and excitement), The Four Seasons, Summer, Storm (anger), Nocturne no. 20 C sharp minor (sadness), Sonata in A major, Turkish march (sadness, anger, impetuosity), Naranča (sprightly), Lovran je bili grad (anger, fear), Moja diridika (joy), Međimurje malo kak si lepo ravno (sadness), Linđo (joy), Kad bi svi ljudi (joy), Jesenska pjesma (sadness), Nije lako bubamarcu (sprightly), Proljeće (sadness), The wheels on the bus (joy). |