Title Uloga javnog sektora u donošenju strategija komuniciranja
Title (english) The role of the public sector in adopting communication strategies
Author Ivana Šarić
Mentor Đani Bunja (mentor)
Committee member Vlado Sušac (predsjednik povjerenstva)
Committee member Vesna Kalajžić (član povjerenstva)
Committee member Đani Bunja (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Tourism and Communication Sciences) Zadar
Defense date and country 2020-09-28, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract U ovom radu obrađuje se problematika uloge javnog sektora u donošenju strategija komuniciranja u turizmu. Rad se osobito bavi istraživanjem uloga javnog sektora na lokalnoj i regionalnoj razini u vezi s formulacijom i implementacijom strategija razvoja turizma općenito, a posebno glede donošenja strateških dokumenata u domeni komuniciranja. Radi prezasićenosti informacija komuniciranje postaje bitan čimbenik o kojem ovisi uspješnost turističkih destinacija. Turističko je tržište pretrpano informacija, stoga pri formulaciji strategija treba odrediti ključne poruke kako bi se izbjegle nepotpune informacije, složene informacije i općenito previše informacija. Turizam u Hrvatskoj je od iznimne važnosti za državu i društvo zbog pozitivnog učinka koje ima na gospodarstvo. Osim što ima izravni utjecaj na gospodarstvo, turizam ima i neizravni utjecaj što se može izraziti kroz druge načine zarade profita. Samom turističkom djelatnosti dolazi do generiranja drugih oblika poslova i stvaranja poslovne klime. Na takav način dobivaju se nova radna mjesta, pogotovo u mjestima gdje je to nužno kao što su otoci i periferna mjesta u našem zaleđu. Stoga je cilj jedinica lokalnih i regionalnih samouprava uspostava kvalitetnog destinacijskog menadžmenta kako bi se valorizirali i maksimalno iskoristili turistički resursi i potencijali koje određeno područje ima. Destinacijski menadžment mora stvoriti temelje održivog razvoja, kako turizma, tako i života na određenom području. Put k održivom razvoju sastoji se od planiranja, razvoja održivih turističkih proizvoda i ulaganja u ljudske resurse do konstantnog poboljšanja raznih procesa u destinaciji. Stoga se može navesti da turizam, koji je od iznimne važnosti za Hrvatsku, može biti održiv samo ako je dobra komunikacija između svih razina vlasti u državi. Komunikaciji u turizmu, zapravo, pridaje se velika važnost. Provedbom dubinskih intervjua s Turističkim zajednicama na području Zadarske županije može se zaključiti da se velika važnost pridaje komuniciranju. Turističke zajednice zadnjih nekoliko godina veliku važnost pridaju sloganima i logu. Dok pojedine turističke zajednice komuniciraju pod sloganom Zadarske županije, ostale vlastitu turističku zajednicu nastoje promovirati stvarajući vlastiti slogan. Izradom vlastitog slogana turističke zajednice kroz nekoliko riječi nastoje prezentirati turističku destinaciju te je na taj način približiti javnosti dajući najbitnije informacije o destinaciji. Može se zaključiti da u današnje doba turističke destinacije općenito veliku važnost pridaju strateškom komuniciranju, a prema rezultatima istraživanja koje je provedeno u svrhu izrade ovoga rada proizlazi da je to slučaj i u sustavu lokalne i regionalne samouprave u Hrvatskoj, odnosno njima pripadajućim razinama turističkih destinacija.
Abstract (english) This paper deals with the problem of the role of public sector in adopting communication strategies in tourism. The paper specifically deals with studying the roles of the public sector at local and regional level regarding the formulation and implementation of tourism development strategies in general, especially when it comes to adopting strategic documents in the communications domain. Due to information overload, communication is becoming an important factor and the success of tourist destinations depends on it. Tourist market is saturated with information, so it is necessary to determine the key messages when formulating the strategy in order to avoid incomplete information, complex information and too much information in general. Tourism in Croatia is vitally important for both the state and the society due to its positive impact on the economy. Apart from its direct impact on the economy, tourism also has an indirect impact which is reflected in other ways of making profit. Tourist activity itself generates other forms of business activities and creates a business climate. This in turn creates new jobs, especially in places where they are essential, such as the islands and peripheral places in our hinterland. Thus, the aim of local and regional authorities is to establish quality destination management in order to valorise and exploit the tourist resources and potential of a certain place to the maximum. Destination management has to create the foundations of sustainable development, both of tourism and of life in a certain area. The path towards sustainable development consists of planning, developing sustainable tourist products and investing in human resources and constantly improving various processes in a certain destination. Thus, it can be said that tourism, which is of vital importance for Croatia, can be sustainable only if the communication between all levels of authority in the state is good. Actually, great importance is given to communication in tourism. From the in-depth interviews carried out with tourist boards in the area of Zadar County it can be concluded that great importance is given to communication. Tourist boards have placed a lot of emphasis on slogans and logos in the last few years. While certain tourist boards communicate under the Zadar county slogan, others are trying to promote themselves by creating their own slogans. In this way, tourist boards are trying to present the tourist destination in a few words and familiarise the public with it by giving the most important information about the destination. It can be concluded that tourist destinations today generally place a lot of importance on strategic communication, and the results of the research conducted for the purpose of this paper show that this is the case in the system of local and regional authority in Croatia as well, that is at different levels of tourist destinations that belong to them.
Keywords
turizam
komuniciranje
destinacijski menadžment
javni sektor
gospodarstvo
komunikacija
logo
slogani
Keywords (english)
tourism
communication
destination management
public sector
economy
logo
slogan
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:166309
Study programme Title: Entrepreneurship in Culture and Tourism Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2020-11-09 08:45:13