Abstract | Rad u kuhinji podrazumijeva sve poslove od nabave namirnica preko prerade do
izdavanja gotovog proizvoda (jela), a pri obradi i izdavanju jela radnici se susreću s različitim
izvorima energije, predmetima te raznim uređajima za termičku obradu namirnica koji
predstavljaju izvor opasnosti za pojedinca odnosno radnika koji ih koristi u svakodnevnom
radu u kuhinji. Organizacija rada može biti jednostavnija i složenija što zavisi od vrste kuhinje
opsega poslovanja, namjeni kuhinje te broju i stručnoj razini osoblja. Vrlo je važno
organizirati do detalja posao svakom pojedincu u kuhinji i omogućiti mu sav potreban
materijal za rad. Svaki radni proces prate i administracijski poslovi koji su sastavni dio
poslova u kuhinji. Za organizaciju procesa rada u luksuznom hotelu „Alhambra“ važna je
namjena glavnih i sporednih kuhinjskih prostorija, koje čine jedinstvenu cjelinu pod
zajedničkim nazivom kuhinjski blok. Kuhinja mora imati povezane i usklađene prostorije a to
su: prostorije za primanje namirnica, čuvanje (skladištenje) namirnica, pripremanje i
prigotovljavanje namirnica, pomoćne prostorije, prostorije za administraciju i osoblje te
higijensko- sanitarne prostorije. Pri radu u kuhinji prijeti opasnost od poskliznuća i padova,
udara električne struje, posjekotina i uboda oštrim predmetima, mehaničkih opasnosti,
nepovoljne mikroklime, neodgovarajuće rasvjete, buke strojeva, požara i eksplozija i slično.
Da bi se opasnost pri radu u kuhinji spriječila poslodavac mora ispuniti određene obveze kao
što je provođenje zaštite na radu koji počinje izradom procjene rizika, temeljni dokument koji
treba odgovarati stvarnom stanju i redovito se ažurirati sa svakom novom promjenom. Svi
radnici, uključujući poslodavca, moraju biti osposobljeni za rad na siguran način kako ne bi
došlo do ozljede na radu. |