Title POSLOVNO PREGOVARANJE I BONTON NA MEĐUNARODNOM TRŽIŠTU
Title (english) Business negotiation and bon ton in the international market
Author Matea Žalac
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Committee member Tanja Grmuša (predsjednik povjerenstva)
Committee member Predrag Čudina (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2020-10-28, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics General Economy
Abstract Tema rada je Poslovno pregovaranje i bonton na međunarodnom tržištu što ukazuje na jednu veoma kompleksnu ali zanimljivu temu o poslovnom pregovaranju u Europi i izvan Europe. Glavni cilj istraživanja u ovom radu je definirati i sistematizirati znanje o značajkama poslovnog pregovaranja i bontona u različitim zemljama, dok je predmet istraživanja u ovom radu analiza različitosti u poslovnom pregovaranju i bontonu na međunarodnom tržištu. Rad je pružio teorijski uvid u međunarodno poslovno komuniciranje zemalja koje su članice Europske Unije: Njemačka, Nizozemska, Francuska, Austrija, Finska, Hrvatska, zemalja koje nisu članice EU te zemalja izvan europskog područja kao što su Kina, Japan, SAD, Ujedinjeni Arapski Emirati. Među svim navedenim zemljama postoje velike sličnosti u oslovljavanju i poslovnom odijevanju. Svi su skloni konzervativnom i formalnom pristupu jer tako mogu izbjeći moguće neugodnosti i neuspjeh. No, ono što stvara poslovnu distinkciju među svim tim zemljama je kultura. Uočene su barijere u međunarodnom tržišnom komuniciranju. Primjerice, pogreške u prijevodu mogu izazvati neuspjeh poslovnog pothvata jer jedna riječ može u jednoj državi izazvati pozitivnu konotaciju a drugoj biti uvredljiva. Odličan primjer je auto model Silver Mist ( Rolls Royce poduzeće je pravovremeno promijenio ime svojeg modela Silver Mist u Silver Shadow prije ulaska na njemačko tržište.) Mist ima neugodno značenje za Nijemca. Sve više je prisutan BATNA i ZOPA koncept pregovaranja na poslovnoj sceni jer ne samo pojednostavljuje proces pregovaranja već dovodi do pozitivnih rezultata. Stoga, izvrsno poznavanje kulture, poslovnog bontona i pregovaračkih stilova mogu doprinijeti izvrsno poslovnom rezultatu ali i zadovoljstvu postignutim.
Abstract (english) The topics of this paper is „ Business negotiation and etiquette in the international market“ and it shows very interesting and complex topic about business in negotiation through Europe and outside Europe. The main purpose of research is to define and systemize facts about features of business negotiation and etiquette in different countries. The subject of research is to analyse distinctions in business negotiation and etiquette on the international market. This paper gives insight into international business communication for the EU members: Germany, The Netherlands, France, Austria, Finland, Croatia and EU non member countries : Turkey and Russia and countries outside Europe: China, Japan, The United States of America, the United Arabian Emirates. Among all mentioned countries, there are a lot of similarities in business titles and business dress code. All countries have tended to have conservative and formal assess because in that way they avoid possible unpleasant situations and unsucesss. But, it creates business distinction among all these countries. The barriers in international market communication are observed. For example, the translation mistakes can cause an unsuccessful business deal. One word can be positively interpreted in one country but in another it can be offensive. An excellent example is car Silver Mist ( the Rolls Royce company had timely changed the name of car model into Silver Shadow before they entered the German market) Mist is an unpleasant meaning for German. BATNA and ZOPA negotiation concept are more and more presented on business scene. An excellent knowledge about culture, business etiquette can contribute greatly to business results and pleasure.
Keywords
međunarodno poslovanje
komunikacija
pregovarački stilovi
kultura
bonton
Keywords (english)
international business
communication
negotation styles
culture
etiquette
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:590053
Study programme Title: Marketing and communication management Study programme type: professional Study level: specialist graduate Academic / professional title: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2023-04-11 10:41:59