Naslov Metodika nastave likovne kulture: Autentičnost osobe i kreativno izražavanje
Autor Marija Kladarin
Mentor Ivan Fijolić (mentor)
Mentor Sonja Vuk (mentor)
Član povjerenstva Vlasta Žanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vojin Hraste (član povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Burai (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daniel Kovač (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Akademija likovnih umjetnosti (Nastavnički odsjek) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Svrha ovog diplomskog rada bila je istražiti povezanost odgoja i životne okolnosti učenika s kreativnim osobinama koje posjeduje. Socijalna kognitivna teorija naglašava da se osobnosti formiraju na temelju društvenih konteksta, kada ljudi promatraju ponašanje drugih. Stoga se može zaključiti da veliki utjecaj na razvoj djeteta ima ponašanje njegovih roditelja. S time je povezana mogućnost razvoja kreativnog izražavanja i autentičnosti, ako je ono već dijelom predodređeno našim odgojem. Prema tome, ovo istraživanje bavilo se utjecajem odgoja na kreativno izražavanje i autentičnost osobe što je ujedno i polazni problem. U nastavi likovne kulture, sve su češći slučajevi kopiranja tuđih radova i korištenja već poznatih šablona i uzoraka. Manjak kreativnosti primjećuje se u površnim idejama i interesima učenika, ali ono se očituje i u međusobnim odnosima, komunikaciji i samozastupanju. Cilj ovog istraživanja bio je odgovoriti na pitanje koji čimbenici u odgoju utječu na kreativno izražavanje i autentičnost učenika u nastavi likovne kulture te nalaženje novog načina provođenja nastave koji će potaknuti kreativnost učenika. Rezultatima diplomskog istraživanja odgovorilo se na sljedeća istraživačka pitanja: Kakav je utjecaj roditelja na likovno izražavanje učenika? Koliko su učenici samostalni u likovnom izražavanju na nastavi likovne kulture? Postoji li povezanost pristupa roditelja prema likovnom izražavanju učenika s njihovom spremnošću na slobodno likovno izražavanje? Istraživanje je bilo provedeno kvalitativno, akcijskim pristupom u tri koraka. Od instrumenata istraživanja korišteni su analiza literature, upitnik, zadaci za učenike, nestrukturirani i polu-strukturirani intervjui, analiza likovnih radova, bilješke i opažanja. Prema rezultatima istraživanja uočeni su problemi pri samom odabiru motiva kao odraz ne poimanja vlastite autentičnosti te korištenje već postojećih šablonskih prikaza. Također, otkrivena je značajna poveznica između roditeljskog odgoja i razvitka kreativnog izražavanja kod djeteta kao i to da se umjetnička tendencija roditelja reflektira na umjetničku tendenciju i kreativnost djeteta.
Sažetak (engleski) The main objective of this thesis research was to investigate the connection between education and life circumstances of students with their creative qualities. Social cognitive theory emphasizes that personalities are formed based on social contexts, when people observe the behavior of others. Therefore, it can be concluded that the behavior of the parents has a great influence on the child's development. We come to the problem of the possibility of developing creative expression and authenticity if it is already partially predetermined by our upbringing. Therefore, this research deals with the influence of education on the creative expression and authenticity of a person, which is also the initial problem. In art classes, cases of copying other people's works and using already known templates and samples are becoming more and more common. The lack of creativity is noticeable in the students' superficial ideas and interests, but it is also manifested in mutual relations, communication and self-representation. The goal of this research is to answer the question of which educational factors influence the creative expression and authenticity of students in art classes, and to find a new way of teaching that will stimulate students' creativity. The results of the graduate research answered the following research questions: What is the influence of parents on students' artistic expression? How independent are students in artistic expression in art classes? Is the parents' approach to students' artistic expression related to their readiness for free artistic expression? The research was conducted qualitatively, using a three-step action approach. The research instruments used were literature analysis, questionnaire, assignments for students, unstructured and semi-structured interviews, analysis of art works, notes and observations. According to the results of the research, problems were observed when choosing motifs as a reflection of a lack of understanding of one's own authenticity and the use of pre-existing template representations. Also, it was discovered that there is a great link between parental upbringing and the development of creative expression in the child and that the artistic tendency of the parents is reflected on the artistic tendency and creativity of the child.
Ključne riječi
kreativno izražavanje
autentičnost
odgoj
perfekcionizam
nastava likovne kulture
Ključne riječi (engleski)
creative expression
authenticity
upbringing
perfectionism
art education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:215:957961
Studijski program Naziv: Likovna kultura; smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije likovne kulture (mag. educ. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-05-15 08:30:51