Sažetak | Rad prikazuje proces dizajna i izrade scenografije u digitalnom okruženju namijenjenom za videoigru Kleopatra koja pripada znanstveno-fantastičnom žanru. U ovom kontekstu, kao temeljni predložak za oblikovanje scenografije, korištene su tri poznate piramide iz Gize. Kroz stilizaciju tih drevnih struktura, postignut je dizajn koji odgovara futurističkoj estetici videoigre. Proces izrade scenografije uključuje temeljito istraživanje povijesnih i arhitektonskih obilježja piramida s ciljem integracije suvremenih tehnoloških elemenata kako bi se stvorio vizualni identitet koji zrcali spoj prošlosti i budućnosti. U prvoj fazi rada fokusiram se na istraživanje povijesti piramida te njihovo značenje u egipatskoj kulturi, nakon čega slijedi analiza prilagodbe tih elemenata za potrebe znanstveno-fantastične igre. Također govorim o povijesti i značaju Kleopatre. Na ovaj način, povijesni simboli dobivaju novi, futuristički kontekst kroz integraciju elemenata suvremene tehnologije. Zatim opisujem fazu skiciranja i idejna rješenja koja predstavljaju most između istraživanja i konkretne digitalne realizacije. U drugom segmentu rada, pažnja je posvećena tehničkom aspektu modeliranja scenografije koristeći programski alat SketchUp u kojem se razrađuju prostorni odnosi i geometrijske karakteristike okruženja igre. Kroz ovu fazu govorim o oblikovanju strukture koja odgovara narativu igre. Treći segment posvećen je finalizaciji scenografije u programu Unreal Engine u kojem se posebna pažnja pridaje stvaranju atmosfere kroz igru svjetla, sjene i boja, čime se postiže dubok doživljaj futurističkog ambijenta. Svjetlosni efekti i ambijentalni detalji ključni su za stvaranje imerzivnog doživljaja koji doprinosi cjelokupnoj estetici igre. Cilj ovog rada jest kroz stilizaciju i kreativnu adaptaciju povijesne arhitekture postići originalan futuristički izgled i osjećaj okruženja, koji ne samo da povezuje modernu tehnologiju s drevnom egipatskom arhitekturom već i pruža jedinstvenu vizualnu interpretaciju jedne od najpoznatijih civilizacija u kontekstu znanstveno-fantastičnog narativa. |
Sažetak (engleski) | The paper presents the process of designing and creating scenography in a digital environment for the video game Cleopatra, which belongs to the science fiction genre. In this context, the three famous pyramids of Giza were used as the foundational template for designing the environment. Through the stylization of these ancient structures, a design that fits the futuristic aesthetic of the video game was achieved. The set design process involves thorough research into the historical and architectural features of the pyramids, with the goal of integrating modern technological elements to create a visual identity that merges the past and the future. In the first phase of the work, I focused on researching the history of the pyramids and their significance in Egyptian culture, followed by an analysis of adapting these elements for the needs of a science fiction game. I also discuss the history and importance of Cleopatra. In this way, historical symbols are given a new, futuristic context through the integration of contemporary technological elements. Next, I describe the sketching phase and the thought process of conceptual solutions, which serves as a bridge between research and the actual digital implementation. In the second section of the work, attention is devoted to the technical aspect of modeling the environment using the SketchUp software, where the spatial relationships and geometric characteristics of the game’s environment are developed. During this phase, I discussed the design of the structure that aligns with the game's narrative. The third section focuses on the finalization of the environment in Unreal Engine, where special attention is given to creating atmosphere through the interplay of light, shadow, and color, achieving a deep experience of the futuristic setting. Lighting effects and ambient details are key to creating an immersive experience that enhances the overall aesthetic of the game. The goal of this work is to achieve an original futuristic look and feel for the environment through the stylization and creative adaptation of historical architecture, which not only connects modern technology with ancient Egyptian architecture but also provides a unique visual interpretation of one of the most famous civilizations within the context of a science fiction narrative. |