Naslov Uloga menadžmenta u procesu digitalne transformacije javne uprave : Specijalistički završni rad
Naslov (engleski) The role of management in the process digital transformations public sector
Autor Krunoslav Čolak
Mentor Krešimir Jurina (mentor)
Član povjerenstva Vladimir Šimović (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić (Katedra za informacijske i komunikacijske znanosti) Zaprešić
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijski sustavi i informatologija
Sažetak U zadnjih gotovo dvjesto godina od pojave parnog stroja do danas, čovječanstvo i gospodarstvo na svjetskoj razini obilježile su četiri industrijske revolucije. Četvrta industrijska revolucija (industrija 4.0.), kao što sama riječ govori, revolucionalizirala je poslovanje zasnovano na umjetnoj inteligenciji. Poslovni organizacijski subjekti kao i sve druge organizacije koje imaju definiranu misiju i razlog postojanja, da bi opstale u budućnosti, moraju se adaptirati na novonastale okolnosti
... Više poslovanja bez mogućnosti izbora. Digitalna transformacija organizacija, bilo da se radi o realnom ili javnom sektoru, uvjet je svih uvjeta za racionalno i efikasno poslovanje. Stoga je na upravljačkim i menadžerskim strukturama odgovornost da pronađu optimalna rješenja u svezi implementacije digitalne transformacije u poslovanju. Na žalost, još uvijek postoji nemali broj menadžera i odgovornih osoba za poslovanje organizacijskih subjekata koji nisu svjesni potencijala digitalne transformacije i benefita koje transformacija nosi sa sobom. U situaciji kada je upravljanje (vlasništvo) odvojeno od menadžmenta, a menadžment se najjednostavnije definira kao postizanje ciljeva pomoću drugih, temeljna je zadaća menadžmenta motivirati zaposlenike da aktivno pridonose implementaciji inovacija u poslovanju, a digitalizacija poslovanja jedna je od najvećih inovacija. Digitalno poslovanje državnih i javnih službi u većini zemalja EU danas je na zadovoljavajućoj razini, a prostora za napredovanje u Republici Hrvatskoj ima u nedogled. Iako su javne službe utemeljene između ostalih i na načelu nemerkantilnosti, digitalna transformacija u pružanju usluga ima dva kumulativno povezana učinka. S jedne strane dolazi do povećanja ekonomičnosti / racionalnosti, odnosno efikasnosti, a s druge strane podiže se kvaliteta usluge na zadovoljstvo korisnika. S obzirom na to da je teret odgovornosti u implementaciji digitalnog poslovanja na menadžmentu, u radu se na primjeren način opisuje sadržaj regulacijskih funkcija u organizaciji te pojedinih cikličkih funkcija menadžmenta. Usporedo se apostrofiraju funkcije menadžmenta u sustavu javnog zdravstva, poglavito organiziranje i organizacijski subjekti iz razloga što je uspjeh u velikoj mjeri determiniran kvalitetom organizacijske strukture. Doprinos spoznaji o bezuvjetnoj implementaciji digitalne transformacije opisuje djelatan primjer digitalne transformacije u sustavu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) In the last two hundred years or so, since the invention of the steam engine to the present, humanity and the world economy have been marked by four industrial revolutions. The fourth industrial revolution (industry 4.0), as the word itself says, has revolutionized the business based on artificial intelligence. Business organizational entities just like all other organizations with defined mission and existence reason, in order to survive in the future, must evolve to suit changed
... Više circumstances with no possibility of choice. Digital transformation of organizations, whether in the commercial sector or within the public sector is a ultimate condition for rational and efficient business. Therefore, it is the responsibility of the management and managerial structures to find optimal solutions regarding the implementation of a digital transformation in business. Unfortunately, there are still managers and employees responsible for the operations of organizational entities who are not aware of digital transformations full potential and benefits that digital transformation brings. In situations where managing (ownership) is separate from management, and management is most simply defined as achieving goals with the help of others, the basic task of management is motivating employees to actively contribute to the implementation of business innovations, and business digitalization is one of the biggest innovations. Today, digital business of state and public services in most EU countries is at a satisfactory level, and there is endless space for advancement in the Republic of Croatia. Although public services are based among other things and on the principle of non-mercantilism, the digital transformation in service delivery has two cumulatively related effects. On the one hand there is an increase in economy /rationality, and on the other hand the quality of service whichs raises user satisfaction. Considering that the burden and responsibility for implementation of digital business is on management, this paper describes an appropriate way the content of regulatory functions in the organization and individual cyclical management functions. At the same time, the functions of management in the public health system are emphasized, especially the organization and organizational subjects because success is largely determined by the quality of the organizational structure. Contribution to the cognition of the unconditional implementation of digital transformation describes an active example of digital transformation in the system of the Croatian institute of public health. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
menadžment
funkcije
organiziranje
javni sektor
javne službe
javno zdravstvo
digitalizacija
digitalna transformacija.
Ključne riječi (engleski)
management
functions
organization
public sector
public services
public health
digitalization
digital transformation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:129:557520
Studijski program Naziv: Menadžment javnog sektora Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra menadžmenta javnog sektora (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-03-30 12:43:07