Naslov Stres u poslovnoj komunikaciji : Specijalistički diplomski rad
Naslov (engleski) Stress in business communication
Autor Silvija Bradica Devčić
Mentor Ljubica Bakić Tomić (mentor)
Član povjerenstva Dragutin Funda (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić (Katedra za informacijske i komunikacijske znanosti) Zaprešić
Datum i država obrane 2019-12-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Kroz ovaj diplomski rad obrađene su teme poslovne komunikacije, stresa u svakodnevnom životu te radnog stresa s posebnim naglaskom na utjecaj stresa na poslovnu komunikaciju. Poslovna komunikacija je prijenos informacija unutar poslovnog svijeta. Prioritet poslovnog čovjeka je izvrsnom komunikacijom profesionalno predstaviti tvrtku, osigurati razumijevanje u timu i poboljšati rezultate poslovanja. Vješta komunikacija znači poslovni uspjeh, a osobito je bitna u poslovima upravljanja, prodaje, odnosa s klijentima, suradnji s korisnicima te u svakodnevnom timskom radu. U današnjem užurbanom tempu života, stres je neizbježan element čovjekovog privatnog i poslovnog djelovanja. Stanje stresa na radnom mjestu može se definirati kao niz za pojedinca štetnih reakcija u kojima zahtjevi posla nisu u skladu s čovjekovim sposobnostima, mogućnostima i potrebama. Stresori koji se pojavljuju u poslovnom okruženju su mnogobrojni te utječu na radnu sposobnost svakog pojedinca i mogu dovesti do sindroma sagorijevanja na poslu koji je najnepovoljnija posljedica dugotrajne izloženosti radnom stresu. Također psihičko zlostavljanje (mobbing) predstavlja složen problem moralnog zlostavljanja na poslu koji ostavlja posljedice na psihičko i tjelesno zdravlje žrtve. Ovaj rad naglašava potrebu za zdravim radnim okruženjem te edukaciju uz mjere prevencije radnog stresa kao imperativ svake organizacije. Poznato je da je posao s ljudima izrazito složen i predstavlja značajan izvor stresa. U ovom radu ukazalo se i na važnost asertivnog stila komunikacije te povezanost stresa u poslovnoj komunikaciji sa organizacijskom strukturom i ulogom koju čovjek ima u organizaciji. Vrlo često kriv način komunikacije dovodi do visokog intenziteta stresa te i do konflikta koji je stres sam po sebi. Za potrebe ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje djelatnika zaposlenih u marketinškim agencijama o radnim stresorima te stresu u komunikaciji, kao velikom izvoru stresa. U istraživanju je sudjelovalo 196 ispitanika, djelatnika 15 hrvatskih marketinških agencija. Rezultati istraživanja pokazali su da iako je intenzitet stresa u svakodnevnoj komunikaciji visok, tri najviše ocijenjena stresora su neadekvatna primanja, dugo radno vrijeme i oskudna podrška nadređenih. Istraživanje je također pokazalo da žene doživljavaju višu razinu stresa u komunikaciji od muškaraca kao i djelatnici sa više radnog staža u odnosu na djelatnike sa manje radnog staža.
Sažetak (engleski) This thesis examines business communication, stress in everyday life and work stress, with special emphasis on the impact of stress on business communication. Business communication is the transfer of information within the business world. The priority of a businessman is to communicate professionally on every level – inside and outside of a company, to provide understanding in the team and to improve the business results. Skillful communication means business success, and it is especially important in the areas of management, sales, customer relations, customer interaction and teamwork. In today's hectic pace of life, stress is an inevitable element of man's private and business activities. Workplace stress can be defined as a series of adverse reactions to the individual in which job demands are not in line with a person's abilities, capabilities and needs. Stressors that occur in the business environment are numerous and affect the work capacity of each individual and can lead to burnout syndrome at work which is the most adverse consequence of long-term exposure to work stress. Mobbing is also a complex problem of moral abuse at work that has consequences on the victim's mental and physical health. This thesis emphasizes the need for a healthy work environment and education with work stress prevention measures as an imperative of every organization. It is well known that dealing with people is extremely complex and is a significant source of stress. This thesis also emphasizes importance of the assertive style of communication and the connection of stress in business communication with the organizational structure and the role that man has in the organization have been. Very often the wrong way of communication leads to high intensity of stress and also to conflict which is stress in itself. For the purpose of this thesis, research was conducted on employees of marketing agencies about work stressors and stress in communication, as a great source of stress. The study involved 196 respondents, employees of 15 Croatian marketing agencies. The results of the study showed that although the intensity of stress in daily communication is high, the three most rated stressors are inadequate remuneration, long hours and scarce support from superiors. The study also found that women experience higher levels of communication stress than men, as do those with more senior experience than those with less seniority.
Ključne riječi
komunikacija
poslovna komunikacija
stres
radni stres
stresori u radu
Ključne riječi (engleski)
communication
work-related communication
stress
work-related stress
workrelated stressors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:129:188944
Studijski program Naziv: Projektni menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica projektnog menadžmenta (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-03-22 08:54:45