Naslov Korporativna komunikacija kompanije Ikea prije i nakon ulaska na hrvatsko tržište
Autor Alen Kolar
Mentor Zdeslav Milas (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Edward Bernays (Katedra za odnose s javnošću) Zagreb
Datum i država obrane 2018-10-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Korporativna komunikacija, kao najvidljiviji instrument odnosa s javnošću, vrlo je važan strateški alat svake tvrtke. Kao i svaki drugi odnos, medijski odnosi također predstavljaju suradnju dviju strana, novinara i predstavnika tvrtke. Promotivne aktivnosti su u djelovanju Ikee zapažena marketinška zadaća. Konkurencija na zahtjevnom tržištu namještaja u velikoj se mjeri događa na razini robnih marki, kao i brendova. Iz tog razloga organizacije trebaju uspješno upravljati marketingom i promocijom. Odnosi s javnošću i odnosi s medijima su vrlo bitni kako bi se izgradio brend koji je prepoznatljiv u očima javnosti. Odnosi s medijima bili su značajan faktor u promociji Ikee u Hrvatskoj, još prije ulaska na tržište Hrvatske. Najzapaženiji su odnosi na najčitanijim hrvatskim portalima, s obzirom da je prije ulaska na tržište, poslovanje Ikee bilo prvenstveno okrenuto pozicioniranju na nacionalnom tržištu. Procjenjujući učinak objavljenih priloga u medijima prije i nakon ulaska Ikee na hrvatsko tržište, može se zaključiti da Ikeini odnosi s medijima ostvaruju protuvrijednost oglašavanja većeg od ukupnog godišnjeg proračuna organizacije. Također se može se zaključiti da su odnosi s medijima najefikasniji oblik promocije na razini globalnog brenda, kakav je Ikea jer zahtjevaju niska ulaganja. Obrazovanje kupaca, njihovo uključivanje u procese odlučivanja o kupnji, te promocija robnih marki namještaja, sve su češća pojava u Hrvatskoj. U radu su dani neki rezultati analize kojom se pokušalo utvrditi poznavanje korporativne komunikacije i stajalište ispitanika prema uporabi komunikacijskog spleta, kao i pregled sredstava i načina obrazovanja i komunikacije s javnošću prilagođenih Hrvatskoj. Osim toga, u radu se donose osnovne postavke sustava rada s javnošću koji bi se u Hrvatskoj trebao primijeniti za uspješno korporativno komuniciranje u industriji namještaja. Ova realizacija nadalje ispituje utjecaj odnosa s javnošću i raznih dimenzija komunikacijskog spleta na formiranje donošenja odluke o kupnji. Cilj je bio utvrditi postoji li veza između strategije korporativne komunikacije Ikee prije i nakon ulaska na hrvatsko tržište i odluke o kupnji.
Sažetak (engleski) Corporate communication, as the most visible public relations tool, is a very important strategic tool for every company. Like any other relationship, media relations also represent cooperation between the two sides, journalists and company representatives. Promotional activities are a part of the marketing task. Competition in a demanding furniture market is largely on the level of brands as well as brands. It puts the need for successful marketing and promotion management before a business organization. A very important place in the promotion and building of recognizability of the inside has public relations, especially relations with the media. Media relations were a significant factor in promoting Ikea in Croatia, even before entering the Croatian market. The most notable references to the most read Croatian portals, since prior to entering the market, Ikea business was primarily oriented towards positioning on the national market. Assessing the impact of published media coverage before and after Ikea's entry into the Croatian market comes to the conclusion that, through media relations, Ikea realizes the equivalent of advertising, higher than the total annual budget of the organization. At the same time, relatively low investment in media relations, it is concluded that they are the most efficient and cheapest form of promotion at the internationally branded interior level, such as Ikea. Customer education, their involvement in purchasing decisions and the promotion of branded furniture are all the more common in Croatia. The paper gives some results of the analysis that tried to establish the knowledge of corporate communication and attitude of the respondents according to the use of the communication sphere as well as an overview of the means and methods of education and communication with the public adapted to Croatia. In addition, the paper presents the basic settings of the public relations system that should be applied in Croatia for successful corporate communication in the furniture industry. This realization further examines the influence of public relations and various dimensions of the communication sphere on the formation of a decision to purchase. The aim was to determine whether there was a link between the Ikea Corporate Communications Strategy before and after entering the Croatian market and buying decisions.
Ključne riječi
korporativna komunikacija
odnosi s javnošću
aktivnosti pridobivanja potrošača
zadovoljstvo potrošača
strateško planiranje
stvaranje komunikacijskog programa
oblici i kanali komunikacije
Ključne riječi (engleski)
Corporate Communications
Public Relations
Consumer Recruitment
Consumer Satisfaction
Strategic Planning
Communication Programming
Forms and Communication Channels
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:233:602171
Studijski program Naziv: Upravljanje odnosima s javnošću Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist odnosa s javnošću (struč. spec. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-03-18 21:51:16