Naslov POPULARNA KULTURA U ŽANRU FANTASY: KOMPARATIVNA ANALIZA USPJEHA
Naslov (engleski) POPULAR CULTURE IN THE FANTASY GENRE: A COMPARATIVE ANALYSES OF SUCCESS
Autor Dina Cvek Zubaj
Mentor Helena Sablić Tomić (mentor)
Član povjerenstva Nives Tomašević (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Doktorska škola) Osjek
Datum i država obrane 2023-05-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 791 - Kinematografija. Filmovi
Sažetak „Popularna kultura u žanru fantasy: komparativna analiza uspjeha“ istraživanje je temeljeno na
nekoliko ključnih istraživačkih pitanja koji uključuju i žele dokazati povezanost: medija filma i
svijeta popularne kulture; produkcije filmova fantazije i pojma globalnog marketinga; filmova
fantazije poput Harryja Pottera s pojmom globalne prepoznatljivosti; brendiranja i globalne
popularnosti; utjecaja popularnosti i doživljaja proizvoda. Osim iscrpne teorijske podloge,
istraživanje uključuje studiju slučaja nekoliko naslova iz žanra fantasy, analizu ankete s više
stotina ispitanika te intervjue s četiri sugovornika iz različitih područja, krenuvši od svijeta knjiga
pa sve do pub kvizova. Teorijska podloga dala je uvid u područja kojima se rad bavi detaljnim
definiranjem pojmova popularne kulture, fantasy žanra, brendiranja, franšize i drugih srodnih
područja kako bi otvorila prostor daljnjem istraživanju u vidu studije slučaja, ankete i intervjua.
Studija slučaja kronološki prikazuje uspješni razvoj Harry Potter brenda. Također, pomoću drugih
primjera (Gospodar prstenova, Sumrak saga i Pirati s Kariba) dalo se uvid u određene
specifičnosti pojedinog brenda i okosnice koje su poslužile kao svojevrsni „x faktor“ u kreiranju
brenda. Anketa je dala uvid u stavove više stotina ispitanika različite dobi i stupnja obrazovanja,
a po pitanju pozicije pojedinih naslova na ljestvici popularnosti i prepoznatljivosti, pretežito u
okvirima postavljenih istraživačkih pitanja u radu. Rezultati su pokazali da su stavovi ispitanika u
skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima u radu, a sprovedeni intervjui dodatno su potvrdili
pretpostavke.
Sažetak (engleski) The research “Popular culture in the fantasy genre: a comparative analysis of success” is based on
several key research questions that include and want to prove the connection between the medium
of film and the world of popular culture; production of fantasy films and the concept of global
marketing; fantasy films like Harry Potter with the notion of global recognition; branding and
global popularity; influence of the popularity and experience of the product. In addition to an
exhaustive theoretical basis, the research includes a case study of several titles from the fantasy
genre, analysis of a survey with hundreds of respondents, and interviews with four interlocutors
from different fields, starting from the world of books and all the way to pub quizzes. The
theoretical background gave an insight into the areas that the research deals with by defining in
detail the concepts of popular culture, fantasy genre, branding, franchise, and other related areas
to open space for further research in the form of case study, survey, and interviews. The case study
chronologically shows the successful development of the Harry Potter brand. Also, by using other
examples (The Lord of the Rings, The Twilight Saga and Pirates of the Caribbean) the research
gave an insight into certain specifics of each brand and the backbone that served as a kind of "x
factor" in the creation of the brand. The survey gave an insight into the attitudes of several hundred
respondents of different ages and levels of education, regarding the position of individual titles on
the scale of popularity and recognition, mostly within the framework of the research questions
posed in the thesis. The results showed that the attitudes of the respondents were in accordance
with the research questions set in the thesis, and the conducted interviews additionally confirmed
the assumptions.
Ključne riječi
fantasy
popularna kultura
film
brendiranje
franšiza
Harry Potter
Gospodar prstenova
Ključne riječi (engleski)
fantasy
popular culture
film
branding
franchise
Harry Potter
The Lord of The Rings
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:236:234483
Datum promocije 2023-10-12
Studijski program Naziv: Kulturologija; smjerovi: Kultura, umjetnost i književnost u europskom kontekstu, Informacija i komunikacija u kulturi, Menadžment u kulturi, umjetnosti i obrazovanju, Kultura, umjetnost i književnost u europskom kontekstu, Menadžment u kulturi, umjetnosti i obrazovanju Smjer: Kultura, umjetnost i književnost u europskom kontekstu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, interdisciplinarna područja znanosti, odgovarajuće polje (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 244
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-18 06:48:15