Naslov UTJECAJ INTERNE KOMUNIKACIJE NA ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIKA JAVNIH PODUZEĆA U HRVATSKOJ
Naslov (engleski) THE IMPACT OF INTERNAL COMMUNICATION ON THE SATISFACTION OF EMPLOYEES IN PUBLIC COMPANIES IN CROATIA
Autor Josip Poljak
Mentor Božo Skoko (mentor)
Član povjerenstva Hrvoje Jakopović (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Doktorska škola) Osjek
Datum i država obrane 2024-02-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 303 - Metode društvenih znanosti
Sažetak Doktorski rad aktualizira učinkovitost internog komuniciranja u javnim poduzećima u Hrvatskoj
te definira varijable na koje je potrebno obratiti pozornost prilikom organiziranja internog
komuniciranja. Pritom je temeljni znanstveni cilj kreirati optimalni model adekvatne interne
komunikacije u javnim poduzećima u Hrvatskoj. S tom namjerom postavljena je glavna hipoteza
da interna komunikacija značajno utječe na zadovoljstvo zaposlenika u javnom poduzeću (H1) te
tri pomoćne hipoteze o postojanju pozitivne povezanosti zadovoljstva korporativnom
informiranošću i komunikacijskom klimom (H2), pozitivne povezanosti zadovoljstva povratnim
informacijama i komunikacije s nadređenim (H3) te o postojanju razlika u zadovoljstvu
horizontalnom komunikacijom ovisno o starosnoj dobi i dužini radnog staža (H4). Doktorski rad
sastoji se od dvaju glavnih dijelova koji obuhvaćaju teorijsku razradu i istraživanja. Teorijska
razrada analizira dostupnu literaturu stranih i domaćih autora iz istraživanih područja, dok se
istraživanja provode upotrebom komparativne metode i kvalitativne metodologije u tri koraka.
Naime, prvo je putem anketnog upitnika provedeno istraživanje u trima velikim javnim
poduzećima na uzorku od 1342 zaposlenika u kojem se ispitivalo općenito zadovoljstvo
zaposlenika poslom s naglaskom na internu komunikaciju. Zatim su komparativnom metodom
uspoređene sličnosti i razlike između dvaju istraživanja u Hrvatskoj pošti u kojima je ispitano
zadovoljstvo zaposlenika u razmaku od deset godina. Završno su kvalitativnom metodologijom,
odnosno metodom dubinskog intervjua ispitane ključne osobe odgovorne za internu komunikaciju,
ljudske resurse i prodaju u javnim poduzećima koja su sudjelovala u provedbi istraživanja putem
anketnog upitnika. U znanstvenom smislu, doktorski rad dokazuje da je zadovoljstvo zaposlenika
internom komunikacijom povezano s ukupnim zadovoljstvom poslom znatno više nego što su sa
zadovoljstvom poslom povezana sociodemografska obilježja. Posebno važnim aspektima interne
komunikacije pokazalo se zadovoljstvo komunikacijskom klimom te zadovoljstvo komunikacijom
s nadređenima. Rezultati istraživanja sugeriraju da javna poduzeća trebaju kontinuirano ulagati u
razvoj i poboljšanje internih komunikacijskih procesa kako bi povećali zadovoljstvo zaposlenika
na njihovim radnim mjestima što se može ostvariti osiguravanjem transparentnosti, poticanjem
dvosmjerne komunikacije, redovitim obavještavanjem zaposlenika i promicanjem uključenosti i
timskog rada putem komunikacijskih kanala unutar poduzeća. Rezultati ove doktorske disertacije
mogu pomoći javnim poduzećima osigurati adekvatne resurse za ulaganje u optimalnu internu
komunikaciju kako bi pozitivno utjecali na opće zadovoljstvo poslom i angažman zaposlenika
Sažetak (engleski) The doctoral dissertation updates the effectiveness of internal communication in public companies
in Croatia and defines the variables that need to be paid attention to when organizing internal
communication. The fundamental scientific goal is to create an optimal model of adequate internal
communication in public companies in Croatia.. With this intention, the main hypothesis was set
that internal communication significantly affects the satisfaction of employees in a public company
(H1) and three auxiliary hypotheses about the existence of a positive relationship between
satisfaction with corporate information and communication climate (H2), a positive relationship
between satisfaction with feedback and communication with superiors (H3), and the existence
difference in satisfaction with horizontal communication depending on age and length of service
(H4). The doctoral dissertation consists of two main parts, which include theoretical elaboration
and research. The theoretical elaboration analyzes the available literature of foreign and domestic
authors from the researched areas, while the research is conducted using the comparative method
and qualitative methodology in three steps. First, a survey was conducted in three large public
companies on a sample of 1,342 employees, in which the general satisfaction of employees with a
focus on internal communication was examined. Then, using a comparative method, the
similarities and differences between two qualitative surveys of the Croatian Post in which
employee satisfaction was examined ten years apart were compared. Finally, the key persons
responsible for internal communication, human resources and sales in public companies that
participated in the implementation of the research were examined using a qualitative methodology,
that is, an in-depth interview method. In a scientific sense, the doctoral dissertation proves that
employee satisfaction with internal communication is associated with overall job satisfaction
significantly more than sociodemographic characteristics are associated with job satisfaction.
Particularly important aspects of internal communication were satisfaction with the
communication climate and satisfaction with communication with superiors. The results of the
research suggest that public companies should continuously invest in the development and
improvement of internal communication processes in order to increase employee satisfaction in
their workplaces, which can be achieved by ensuring transparency, encouraging two-way
communication, regularly informing employees and promoting involvement and teamwork
through communication channels within the company. The results of this doctoral dissertation can
help public companies provide adequate resources for investing in optimal internal communication
in order to positively influence general job satisfaction and employee engagement
Ključne riječi
Interna komunikacija
korporacijska kultura
zadovoljstvo zaposlenika
javna poduzeća
povratna informacija
Ključne riječi (engleski)
Internal communication
corporate culture
employee satisfaction
public companies
feedback
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:236:230151
Datum promocije 2024
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 163
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-10 07:45:43