Naslov Međuodnos argumentacije, konceptualnih metafora i neverbalne komunikacije u javnim nastupima njemačkih i hrvatskih političara
Naslov (engleski) Interrelations of argumentation, conceptual metaphors and non-verbal communication in public appearances of German and Croatian politicians
Autor Nikolina Borčić MBZ: 322362
Mentor Ivan Tanta (mentor) MBZ: 191175
Član povjerenstva Zlatko Kramarić (predsjednik povjerenstva) MBZ: 90386
Član povjerenstva Božo Skoko (član povjerenstva) MBZ: 262602
Član povjerenstva Ivan Tanta (član povjerenstva) MBZ: 191175
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Doktorska škola) Osjek
Datum i država obrane 2017-03-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 32 - Politika
Sažetak Doktorski rad predstavlja analizu uporabe argumentacije, konceptualnih metafora i neverbalne komunikacije u javnim nastupima njemačkih i hrvatskih političara. Temi rada pristupa se iz perspektive kognitivne lingvistike i politolingvistike. Glavni su ciljevi teorijski usustaviti model analize političkih javnih nastupa pod nazivom model sinergijske persuazije te prikazati primjer primjene navedenog modela na uzorku političkih izjava njemačkih i hrvatskih političara. Politički javni nastup usmjeren je na prezentaciju političkih sadržaja s namjerom da recipijente i/ili interpretatore obavijesti o njima te da ih uvjeri u njihovu ispravnost. Politička komunikacija pritom nije samo vještina, ona nosi političku i etičku dimenziju koje se zrcale u međuodnosu komunikacijskih vještina i sadržajnosti političkih poruka. Koristeći model sinergijske persuazije analizi političkih javnih nastupa se pristupa kroz prizmu sinergije političnosti, persuazivnosti te načina komunikacije. Pozornost je pritom usmjerena na diskursne mogućnosti realizacije informativno-persuazivne funkcije političkog diskursa. Model sinergijske persuazije uključuje opis javnih političkih nastupa na razini teksta i na razini diskursa, odnosno komunikacije. Stoga istraživanje uključuje kvalitativnu i kvantitativnu analizu teksta na gramatičkoj, leksičko-semantičkoj, kognitivnoj i argumentacijskoj razini. Dobiveni rezultati koriste se za analizu i opis diskursnih strategija putem kojih se realizira informativno-persuazivna funkcija. Analiza diskursnih strategija temelji se pritom na teoriji političke argumentacije Elisabeth Wehling i Georga Lakoffa. U okviru rada prikazana je uporaba modela sinergijske persuazije na temelju analize političkih izjava predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović i bivšeg premijera Zorana Milanovića te savezne kancelarke Savezne Republike Njemačke Angele Merkel i predsjednika Joachima Gaucka. Cilj analize bio je opisati jedan od načina na koji političari grade svoj politički imidž. Rezultati istraživanja simptomatični su za analiziran korpus intervjua, a pokazuju da mogućnosti primjene ovoga modela nisu ograničene samo na argumentacije, konceptualnih metafora i neverbalne komunikacije, nego ga je moguće primijeniti i za analizu drugih persuazivnih retoričkih sredstava u političkom diskursu.
Sažetak (engleski) This doctoral thesis represents the analysis of the usage of argumentation, conceptual metaphors and non-verbal communication in public appearances of German and Croatian politicians. The topic of this paper is approached through the prism of cognitive linguistics and politolinguistics. The main objectives of this work is to establish the theoretical model of analysis of political public appearances called the model of synergic persuasiveness as well as to demonstrate the example of applying the stated model on the sample of political statements of German and Croatian politicians. Political public appearance is directed towards the presentation of political content with the aim to inform the recipients about it and to convince them of its soundness. At the same time, political communication is not just a skill but it carries a political and ethical dimension reflected in the relationship between communication skills and the content of political messages. Through the model of synergic persuasiveness the analysis of political public appearances are approached through the prism of synergy between politicalness, persuasiveness and the way of communication. The attention is directed towards the discourse possibilities of realization of informative and persuasive functions of political discourse. The model of synergic persuasion includes the description of political public appearances at both the text level and the discourse level i.e. communication. Therefore, the research includes qualitative and quantitative text analysis at grammatical, semantic, cognitive and argumentative levels. The obtained results are used to analyse and describe the discourse strategies through which informative-persuasive function is realized. The analysis of discourse strategies is based on Elisabeth Wehling and Georga Lakoff’s theory of political argumentation. In this paper the model of synergic persuasion is shown based on the analysis of political statements of Croatian President Kolinda Grabar Kitarović, former Croatian Prime Minister Zoran Milanović, German Chancellor Angela Merkel and President Joachim Gauck. The aim of the analysis was to describe one of the ways politicians build their political image. The research results are symptomatic of the analysed corpus of interviews and they demonstrate that the possibilities of application of this model are not limited only to argumentation, conceptual metaphors and non-verbal communication but the model can be applied to analyse other persuasive rhetorical devices in political discourse.
Ključne riječi
politički diskurs
politički imidž
analiza teksta
analiza diskursa
politička komunikacija
persuazivnost političkog diskursa
model sinergijske persuazije
Ključne riječi (engleski)
political discourse
political image
text analysis
discourse analysis
political communication
persuasiveness of political discourse
model of synergic persuasiveness
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:236:929146
Datum promocije 2018-04-27
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-28 07:25:18