Sažetak | U radu se definiraju pojmovi etike, morala te poslovne etike koja je ključan element uspješnosti poslovanja. Sve je veći interes za usustavljivanje poslovne etike u poslovanje, jer je prepoznata njezina važnost ukoliko poduzeća žele dugoročnu održivost. Razlog odabira ove tematike je njezina sve veća aktualnost i nužnost primjene u poslovnoj praksi. Suvremenost suočava čovjeka sa egzistencijalnim pitanjima koje uvjetuju razni faktori. Stoga je još važnije staviti naglasak na etičnost. Etika počiva na moralu, pravednosti, ljubavi i slobodi. Cilj je stvoriti takve tvrtke, u kojima će biti zastupljeno sve prethodno navedeno koje opisuje etiku.
Imperativ uspješne organizacije nalaže „stopljenost“ etike i profitabilnosti u poslovanju. Samo ono poduzeće koje je prožeto etikom i etički vođenim postupcima postaje dugoročno održivo i uspješno, u kojemu je najvažniji ekonomski cilj (ostvarenje profita) protkan poslovnom etikom. Stoga, etika je ključan element uspješnog poslovanja, koja postoji kao pružateljica istinitih informacija, te konkretan i pošten odnos tvrtke prema djelatnicima, djelatnika međusobno, te tvrtke prema okolini. Poslovna etika prvenstveno polazi od vođa, koji su ključni u stvaranju „etičke“ klime u svojoj organizaciji, a takva uloga zahtijeva visok
stupanj senzibiliteta prema ostalima unutar poduzeća. Etični vođe poštuju druge, služe za zajedničko dobro, pravični su i iskreni te teže zajedničkom uspjehu. Poduzeće, za razliku od pojedinaca, kao institucija, nema savjest ni osjećaj, te je krajnje vrijeme da se preispitaju načela poslovanja i razmisli o etici u poslovanju. Naposljetku, etično ponašanje ljudi ostvaruje
održivi uspjeh poduzeća. |