Naslov Gerila marketing
Naslov (engleski) GUERRILLA MARKETING
Autor Mateja Jasenko
Mentor Mane Medić (mentor)
Član povjerenstva Mane Medić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Hadrović Zekić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antun Šundalić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za marketing) Osijek
Datum i država obrane 2017-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Gerila marketing, još uvijek relativno nova vrsta marketinga, predstavlja korištenje marketinških elemenata s niskim financijskim sredstvima koja omogućuju lansiranje do uspjeha. Svojim pristupom i filozofijom omogućuje pristup ciljanoj skupini na posve nov način oglašavanja jer provođenjem gerile potrošači određuju pravila uz komunikaciju u cilju ostvarivanja vlastitih želja. Poznato je da slike govore više od tisuću riječi, što znaju i gerilci, koji svoje metode provode na ulicama kako bi bili viđeni od što veće skupine potrošača. Također idu u korak s tehnologijom pa su razvijeni i na internetu što je bitno zbog budućnosti jer tako imaju mogućnosti mijenjanja s vremenom zbog svoje iznimne fleksibilnosti i efikasnosti. Mnogo se razlikuje od tradicionalnog marketinga jer na drugačiji način ostvaruje vlastite ciljeve. Dobar glas se daleko čuje, dok prenesena informacija izaziva emociju u publici s oglašavanjem, pa je tako osnovni princip gerilskog marketinga iznenađenje potrošača neočekivanim aktivnostima s ciljem usmjeravanja pozornosti na marketinšku poruku. Neobične se poruke, naime, procesiraju dublje od onih koje se smatraju uobičajenima. Emocionalnom povezanosti dolazimo i do tri elementa iznenađenja koja su efekt iznenađenja, efekt rasprostranjenosti i efekt niskih troškova. Postoje mnogi „podtipovi“ gerile od kojih su neki ambient marketing, grassroots marketing i viralni marketing. Provođenje ovog tipa marketinga se ne razlikuje previše u Hrvatskoj od ostatka svijeta pa možemo reći da je slično. Unatoč mnogim prednostima i nedostacima ovakav tip marketinga će se još dugo koristiti u praksi iz razloga što se prilagođava željama kupaca i mijenjanju tehnologije tokom vremena.
Sažetak (engleski) Guerrilla marketing, a relatively new kind of marketing, is a tactic that uses marketing elements with low financial resources to create a growth of prosperity. The use of its approach and philosophy, allows access to the target group, giving the marketers a completely new way of advertising. By implementing guerrilla marketing, consumers define rules with communication in order to achieve their own desires. It is well-known that the images speak more than a thousand words. People using guerrilla marketing know this information so they run their methods in the streets to be seen by the larger consumer groups. They also go hand in hand with technology and have been developed on the internet as well, which is important for the future because they have the opportunity to change over time. They can adapt due to their exceptional flexibility and efficiency. Guerrilla is very different from traditional marketing because it achieves its own goals in a different way. Using an unorthodox way to advertise, the information transmitted provokes the public's emotion and questions their way of life. So the basic principle of guerrilla marketing is surprise consumers with unexpected activities to focus attention on the marketing message. Unusual messages, in fact, are being processed deeper than those that are considered usual. Emotional connection brings us to three elements of surprise which are surprise effect, diffusion effect and the low cost effect. There are many "sub-types" of guerrilla marketing, some of which are ambient marketing, grassroots marketing and viral marketing. Conduction of this kind of marketing does not differ too much in Croatia from the rest of the world. Despite many advantages and disadvantages, this type of marketing will be used for a long time in practice because it adapts to customers wishes and changing technology over time.
Ključne riječi
gerila marketing
oglašavanje
emocija
tržište
Ključne riječi (engleski)
guerrilla marketing
advertising
emotion
market
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:336658
Studijski program Naziv: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-02 11:19:32