Naslov Društveno odgovorno poslovanje
Naslov (engleski) Corporate social responsibility
Autor Magdalena Peša
Mentor Jerko Glavaš (mentor)
Član povjerenstva Jerko Glavaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Briš Alić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Domagoj Karačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2018, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Proces globalizacije uvelike je izmijenio pravila igre na svjetskoj poslovnoj sceni. Konkurencije
je sve više uslijed čega ponuda dobara i usluga sve više premašuje potražnju za njima. Enormni
profiti koje su velike svjetske kompanije ostvarivale onečišćenjem okoliša, nekontroliranom
eksploatacijom neobnovljivih prirodnih resursa, lošim položajem i radnim uvjetima zaposlenika,
kao i brojnim prevarama vezanim za kvalitetu i specifikacije proizvoda uvelike su promijenili
razmišljanje i ponašanje potrošača. Mnoge tvrtke dugo vremena su funkcionirale po principu
uzeti sve (od prirode, lokalne zajednice, zaposlenika, države i društva) a zauzvrat ne dati ništa. S
promjenom načina razmišljanja potrošača i povećanjem njihove liste želja mnoge od tih i takvih
kompanija su nestale sa svjetske poslovne scene, dok su neke snalažljivije i fleksibilnije uspjele
preživjeti promjenom svog poslovnog nastupa i razmišljanja, a samim time i promjenom svog
imidža. U suvremenom poslovnom svijetu preživljavaju samo oni koji svoje poslovanje
prikazuju kao društveno odgovorno. Održivi razvoj, poštivanje radnih prava i adekvatni uvjeti
zaštite na radu, pomoć lokalnoj zajednici i određenim ugroženim skupinama u društvu,
poštivanje zakona i ljudskih prava aktivnosti su koje tvrtkama mogu osigurati značajnu
konkurentsku prednost. Ponašati se na način koji je društveno prihvatljiv, odgovoran i etički više
se ne smije sagledavati i shvaćati kao nepotrebni trošak već kao investicija od koje ovisi
poslovna budućnost poduzeća. U uvjetima globalizacije i razvitka informacijskih tehnologija
vijesti jako brzo putuju svijetom a posljedice do kojih dolazi uslijed neodgovornog i isključivo
profitu okrenutom poslovanju bez obzira na posljedice skoro je nemoguće sakriti od očiju
javnosti. Stoga poduzeća, kao odgovor na novonastale društvene i ekonomske probleme, te
probleme zaštite okoliša sve češće nastupaju promoviranjem odgovarajućih strategija društvene
odgovornosti kojima se navedeni problemi pokušavaju umanjiti ili potpuno eliminirati. Na taj
način poduzeća sebe predstavljaju kao subjekte koji ostvaruju pozitivne utjecaje na društvo u
svim njegovim segmentima što se pokazalo kao vrlo značajan izvor konkurentske prednosti.
Sažetak (engleski) The globalization process has greatly altered the rules of the game on the world business scene.
Competition is increasingly due to the fact that the supply of goods and services increasingly
exceeds the demand for them. Enormous profits made by large world companies through
environmental pollution, uncontrolled exploitation of non-renewable natural resources, poor
position and working conditions of employees, as well as numerous fraud related to quality and
product specifications greatly changed the mindset and behavior of consumers. Many companies
have long worked for the principle of taking everything (from nature, local community,
employees, state and society) and in return do not give anything. With changing consumer
thinking and increasing their list of wishes many of these and such companies have disappeared
from the world business scene, while some have been more resourceful and flexible to survive by
changing their business appearance and thinking, and thus by changing their image. In the
modern business world only those who view their business as socially responsible survive.
Sustainable development, respect for work rights and adequate workplace safety, local
community support and certain vulnerable groups in society, respect for law and human rights
activities are a way to provide companies with a significant competitive edge. To behave in a
manner that is socially acceptable, responsible and ethically can no longer be seen and seen as an
unnecessary expense but as an investment that depends on the business future of a company.
Under conditions of globalization and development of information technology news is traveling
very rapidly to the world, and the consequences of irresponsible and exclusively profitable
business, regardless of the consequences, is almost impossible to hide from the public eye.
Therefore, in response to newly emerging social and economic problems and environmental
issues, companies are increasingly involved in the promotion of appropriate social responsibility
strategies that attempt to reduce or eliminate these problems. In this way, companies represent
themselves as subjects that have positive impacts on society in all its segments, which has proved
to be a very significant source of competitive advantage.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
etika
imidž
strategija društvene odgovornosti
konkurentska prednost
Ključne riječi (engleski)
socially responsible business
ethics
image
social responsibility strategy
competitive advantage
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:729529
Studijski program Naziv: Računovodstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-04 11:57:19