Naslov Temeljne ekonomske odrednice sustava obrazovanja
Naslov (engleski) Fundamental economic determinants of education system
Autor Ana Mirnik
Mentor Nataša Drvenkar (mentor)
Član povjerenstva Nataša Drvenkar (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Mikroekonomija
Sažetak Obrazovanje je proces koji započinje već u ranoj dobi djeteta i traje cijeli život, a obrazovni
sustav ima velik značaj na razvoj društva jedne zemlje. Kvalitetan i stručan kadar ljudi državi
osigurava rast i razvoj što je Republici Hrvatskoj i potrebno. Sustav obrazovanja dijeli se na
četiri razine, a to su rani i predškolski odgoj, osnovna, srednja škola i visoko obrazovanje.
Osnovnoškolsko obrazovanje je obvezno za sve. Obrazovni sustav Republike Hrvatske ima
dugačku povijest, a prema nekim podacima govori se da seže čak od desetog stoljeća. Ključna
važnost, kako bi država razvila konkurentnost nalazi se u pitanju formalnog obrazovanja.
Hrvatsko gospodarstvo za napredak zahtijeva visokoobrazovan i stručan kadar ljudi koji su
spremni na mijenjanje radnih mjesta te na program cjeloživotnog obrazovanja. Međutim,
Republika Hrvatska ima problem nezaposlenog profila ljudi koji je trenutno u padu. Uz pitanje
vezano za nezaposlen profil ljudi, dolazi i do pojave tzv. NEET skupine koja označava mlade
koji su nezaposleni, ne obrazuju se niti osposobljavaju. Problematika NEET skupine se
pokušava riješiti različitim strategijama i programima koji su pod rukovodstvom Europske
unije.
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj je moglo bi se reći jedan od projekata Europske unije
kojim bi se upozorilo ljude na važnost brige za okoliš te na taj način i brigu za gospodarstvo
zemlje i njen napredak na globalnom tržištu. Rast i razvoj su značajke koje su pod utjecajem
raznih faktora. Napredak u kreiranju pokazatelja obrazovnog sustava učinio je UNESCO i to
1980- ih godina. Fenomen koji se pojavljuje naziva se fenomen skandinavizacije obrazovanja,
a govori o skandinavskom obrazovnom sustavu za koji se izdvajaju značajna sredstva.
Financiranje obrazovanja u Republici Hrvatskoj do sada je bilo u oblik centraliziranog ili manje
centraliziranog financiranja. Obrazovanje se može smatrati i kao investicija i kao trošak zbog
toga što je već opće poznato da obrazovanje zahtijeva financijske izdatke. Temeljna značajka
obrazovnog sustava je učenje.
Sažetak (engleski) Education is process that begins at an early age of the child and lasts a lifetime, and the
educational system has great significance to the development of the society of a country. High
quality and professional staff ensures growth and development which is necessary to the
Republic of Croatia. The education system is divided into four levels, early and pre – school,
elementary, high school and higher education. Primary education is compulsory for all.
Croatian education system has a long history, and according to some sources it even goes back
the 10th century. The key importance in order to develop the country competitiveness is found
in formal education. The Croatian economy, for progress, requires highly educated and
professional staff of people who are willing to change jobs and to do program of lifelong
education. However, Croatia has a problem of unemployed profiles of people which is currently
falling. In addition to questions related to the unemployed profile people, it comes to the
appearance of so – called. NEET group, it marks unemployed young people, who are not
educated, not trained. Problems of NEET groups are trying to be solved through a variety of
strategies and programs that are under the management of the European Union.
Education for sustainable development is, one might say, one of the projects of the European
Union in order to warn people on the importance of protecting the environment and in this way
to care for the country's economy and its progress in the global market. Growth and
development are features that are influenced by various factors. Progress in creating indicators
of the education system in made by UNESCO in the 1980s. The phenomenon that occurs is
called Scandinavian education, and speaks of the Scandinavian educational system in which are
allocated significant funds for education. Financing of education in the Republic of Croatia so
far has been in the form of centralized or less centralized funding. Education can be considered
as an investment and as an expense because it is already common knowledge that education
requires expenditures. The fundamental feature of the education system is teaching.
Ključne riječi
obrazovanje
sustav obrazovanja
financiranje
NEET skupina
Ključne riječi (engleski)
education
education system
financing
NEET group
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:468812
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-21 17:31:33