Sažetak | U diplomskom radu analizirana je kategorija deterdženata za pranje rublja u maloprodajnim
lancima Konzum, Spar i Plodine . Upravljanje kategorijama proizvoda pomoći će organizaciji
da se usredotoči na stvaranje dugoročne vrijednosti te smanjuje lošu komunikaciju s
dobavljačima. Razumijevanje kako upravljati kategorijama proizvoda pomaže u razvijanju
konkurentske prednosti i pronalasku dobavljača s ključnim kompetencijama unutar tih
kategorija proizvoda. Također, trgovci i proizvođači teže ostvarivanju boljih odgovora na
potrebe potrošača kao i stvaranje novih potreba koji potrošači tek trebaju osjeti
Deterdženti za pranje rublja su jedan od osnovnih proizvoda koji se kupuju te svakim danom se
ponuda i asortiman sve više razvija. Pojavljuju se u tekućem obliku, u kapsulama , u obliku
praška a također postoje u različitim pakovanjima. Na hrvatskom tržištu postoje vodeći
proizvođači i njihove marke deterdženata za pranje rublja a u njih ubrajamo Henkel (Persil,
Perwoll, Rex), Labud (Meri Merino, Oliver), Procter & Gamble (Ariel, Dash, Dreft, Tide) i
Saponia (Bioaktiv, Faks Helizim, Nila, Plavi Radion, Rubel).
U promatranim maloprodajnim lancima analizirano je upravljanje prostorom kategorije te svi
prisutni brandovi u pojedinom lancu. Uspoređene su cijene istih proizvoda u sva tri
promatrana lanca te su doneseni zaključci o razlikama u cijenama. Također, istraživane su
promotivne aktivnosti koje maloprodajni lanci obavljaju i u kojima uvrštavaju proizvode
kategorije.
Istraživanje je nadopunjeno anketom čiji rezultati prikazuju preferencije potrošača prilikom
kupovine deterdženata za pranje rublje. Prema uzorku ispitanika može se zaključiti gdje
najčešće kupuju deterdžente za pranje rublja, koji su to brandovi, koju vrstu deterdženata
koriste i sl. |