Naslov Utjecaj društvenih mreža na ponašanje potrošača : Diplomski rad
Naslov (engleski) THE IMPACT OF SOCIAL NETWORKS ON CONSUMER BEHAVIOUR : Graduate paper
Autor Monika Andrić
Mentor Drago Ružić (mentor)
Član povjerenstva Ivan Kelić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davorin Turkalj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Drago Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za marketing) Osijek
Datum i država obrane 2020-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Utjecaj koji društvene mreže imaju na ponašanje potrošača uzrokovan je ubrzanim
razvojem informacijske tehnologije i širenjem velikog broja različitih društvenih mreža na
internetu. U svijetu danas Internet koristi više od 4,5 milijardi ljudi, a istraživanja su pokazala
da je u 2019. godini u Republici Hrvatskoj Internet koristilo 1,9 milijuna građana. Društvene
mreže su s vremenom postale globalni komunikacijski fenomen čiji je oblik svakodnevna
privatna i poslovna komunikacija. Pojavom društvenih mreža povećao se broj klijenata -
potencijalnih kupaca ili potrošača koji su putem interneta postali dostupni svima, čime je
stvoreno novo tržište koje bilježi konstantan rast. Prostor koji društvene mreže zauzimaju u
virtualnom svijetu nije ograničen, već se prilagođava zahtjevima tržišta. Osim Facebooka,
Youtubea, Instagrama, Twittera i dr., na tržištu se svakodnevno pojavljuju nove društvene
mreže. Primarni zadatak oglašivača na društvenim mrežama je praćenje i istraživanje tržišta i
krajnjih potrošača odnosno ciljanih skupina na koje se želi utjecati. Pojedinci i organizacije u
današnje vrijeme žive u dva paralelna svijeta, onom realnom i drugom-virtualnom svijetu. Era
globalizacije digitalnog marketinga je započela, a njegov utjecaj i posljedice tek će se istraživati
u budućnosti. Uloge i mjesta koje pojedinci i organizacije zauzimaju u virtualnom svijetu su
različite, različite su mogućnosti i pristupi, opasnosti su neizbježne, dok će posljedice biti
uskoro vidljive svima. Oglašavanje na društvenim mrežama u svijetu donosi zaradu i profit, a
položaj oglašivača na tržištu između konkurenata ostvaruje se što efikasnijom promocijom.
Promjene u načinu ponašanja potrošača pod utjecajem su različitih čimbenika, a dijelimo ih na
društvene, osobne i psihološke čimbenike. Potrošačev odabir za kupnju rezultat je interakcije
društvenih, osobnih, kulturnih, psiholoških i dr. čimbenika koji utječu na odluku o kupnji.
Marketing društvenih mreža i njegova uloga u brendiranju je značajna jer povezuje brend s
potencijalnim potrošačima. Marketing traje cijelog života proizvoda, jer je njime pokušavaju
pronaći novi klijenti i zadržati postojeći na način da se poboljša kvaliteta i privlačnost proizvoda
koji se oglašava na tržištu.
Sažetak (engleski) The impact that social networks have on consumer behaviour is caused by the rapid
development of information technology and the spread of many different social networks on
the Internet. Today, more than 4.5 billion people in the world use the Internet, and research has
shown that in 2019, 1.9 million citizens in the Republic of Croatia used the Internet. Over time,
social networks have become a global communication phenomenon whose form is everyday
private and business communication. With the advent of social networks, the number of
customers has increased - potential buyers or consumers who have become available to
everyone via the Internet, thus creating a new market that is recording constant growth. The
space that social networks occupy in the virtual world is not limited but adapts to market
requirements. In addition to Facebook, You Tube, Instagram, Twitter, etc., new social networks
are appearing on the market every day. The primary task of advertisers on social networks is to
monitor and research the market and end consumers or target groups that are to be influenced.
Individuals and organizations nowadays live in two parallel worlds, the real and the othervirtual world.
The era of digital marketing globalization has begun, and its impact and
consequences have yet to be explored in the future. The roles and places that individuals and
organizations occupy in the virtual world are different, opportunities and approaches are
different, dangers are inevitable, and the consequences will soon be visible to all. Advertising
on social networks in the world brings profit and profit, and the position of advertisers in the
market among competitors is achieved through the most efficient promotion. Changes in the
way consumers behave are influenced by various factors, and we divide them into social,
personal and psychological factors. The consumer's choice to buy is the result of the interaction
of social, personal, cultural, psychological and other factors that influence the purchase
decision. Social media marketing and its role in branding is significant because it connects the
brand with potential consumers. Marketing lasts a lifetime of a product, as it is used to try to
find new customers and keep existing ones in a way that improves the quality and attractiveness
of the product being advertised on the market.
Ključne riječi
društvene mreže
Internet
oglašavanje
potrošač
marketing
Ključne riječi (engleski)
social networks
Internet
advertising
consumer
marketing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:174632
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Trgovina i logistika, Menadžment, Logistički menadžment, Poslovna informatika Smjer: Trgovina i logistika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: Magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-29 11:25:28