Naslov UTJECAJ LIDERSKIH VJEŠTINA NA UPRAVLJANJE LJUDIMA : Diplomski rad
Naslov (engleski) THE IMPACT OF LEADERSHIP SKILLS ON PEOPLE MANAGEMENT : Graduate paper
Autor Matea Setnik
Mentor Željko Požega (mentor)
Član povjerenstva Jerko Glavaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandar Erceg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Požega (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra interdisciplinarnih kolegija) Osijek
Datum i država obrane 2021-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Liderske vještine od presudne su važnosti upravljanju ljudskim potencijalima. Lideri moraju
posjedovati određena znanja vještine te prave osobine ličnosti koje zahtijeva njihov položaj u
organizaciji. Kako bi uspješno upravljali ljudskim potencijalima, lideri moraju dati primjer
zaposlenicima koji će ih htjeti slijediti.
Osim kompetencija, lideri moraju posjedovati i razvijenu emocionalnu inteligenciju kako bi
znali ocijeniti pravo vrijeme za donošenje promjena i pravi način kako te promjene predstaviti
zaposlenicima da ih oni prihvate. Upravljanje ljudskim potencijalima ima za cilj odabrati te
regrutirati najkvalitetnije zaposlenike. Nakon regrutacije i uspješne prilagodbe zaposlenika
organizaciji, slijedi usavršavanje i razvoj zaposlenika. Razvoj igra vrlo važnu ulogu u
ispunjenju osobnih ciljeva zaposlenika jer svaka osoba ima želju za napretkom i
samoostvarenjem te obogaćivanjem svojih znanja. Nakon ulaganja u razvoj zaposlenika,
zadatak je organizacije te iste zaposlenike zadržati i spriječiti njihovu fluktuaciju. To je moguće
osiguranjem zadovoljstva zaposlenika ili povećanjem istoga.
Na upravljanje ljudskim potencijalima mogu utjecati razni faktori, unutarnji i vanjski.
Ekonomsko i kulturno okruženje te državne aktivnosti vanjski su faktori koji utječu na
promjene u organizaciji iz okoline te zahtijevaju njezinu prilagodbu. Unutarnji faktori djeluju
na organizaciju iznutra, a uključuju osnovna obilježja organizacije, zaposlenika, kao i obilježja
poslova i zadataka. U suvremenom su dobu promjene sve brže i češće te se organizacija mora
prilagoditi pravovremeno i primijeniti pravi stil vođenja kako bi zaposlenici dobro pratili
promjene. Lideri se najčešće odlučuju za transakcijski, transformacijski ili karizmatski stil
vođenja.
Dio je upravljanja ljudskim potencijalima i motiviranje istih. Lider mora održati visoku razinu
motivacije zaposlenika kako bi rezultati poslovanja bili sve bolji, a zaposlenici zadovoljni
napretkom. Cilj je lidera postići identifikaciju ciljeva organizacije kao osobnih ciljeva svih
zaposlenika kako bi dali svoj maksimum i doprinijeli razvoju organizacije.
Još jedan izazov upravljanju zaposlenicima jest stres na poslu koji je potrebno smanjiti ili
potpuno ukloniti. Stres može imati negativan utjecaj na psihofizičko zdravlje zaposlenika te ga
lideri ne smiju tretirati kao nevažan faktor. Stres može poremetiti pozitivnu organizacijsku
klimu i povećati mogućnost stvaranja konflikata. U konfliktima razlike i neslaganja zaposlenika
dolaze do izražaja, a mogu dovesti do ozbiljnih poremećaja u suradnji i timskome radu.
Konflikte je potrebno riješiti što prije kako bi se spriječila njihova eskalacija i kako ne bi narušili
složnost zaposlenika.
Zaposlenici su glavni pokretač organizacije, ključan čimbenik o kojemu ovisi uspješnost i
razvoj. Potrebno im je posvetiti dovoljno pažnje kako bi koristili svoj pun potencijal u
ostvarenju ciljeva organizacije. O sposobnostima lidera ovisi u kojoj će mjeri iskoristiti
potencijal zaposlenika i postići sinergijsko djelovanje.
Sažetak (engleski) Leadership skills are of most importance in managing human resources. Leaders must possess
distinctive knowledge and skills as well as right personal characteristics demanded by their
organisational status. To manage human resources successfully, leaders must give their
employees example they want to follow.
Besides competencies, leaders must possess developed emotional intelligence to know when is
the right time for changes and what is the best way to present those changes to employees in
order for them to accept them. The goal of human resources management is to select and recruit
quality employees. Recruitment and successful adjustment of employees to the organisation is
followed by training and development. Development plays a great role in reaching personal
goals of employees because of every person's wish for progress and self-realisation as well as
their skill enrichment. After investing in employees' development, the goal of organisation is
to keep those employees form fluctuating elsewhere. That is possible by maintaining satisfacion
of employees or increasing it.
Human resource management is under an impact of different factors, both internal and external.
Economic and cultural surroundings and activities of the state are external factors which can
cause changes in the organisation comming from it's surroundings and requiring it's adjustment.
Internal factors affect the organisation from inside and they include organisation's features,
employees features and task features. In modern time changes are faster and more frequent, that
is why the organisation must adjust in right time and use the right leadership style for employees
to follow this changes. Leaders most commonly choose transactional, transformational or
charismatic leaderhip style.
A part od human resourse management is motivation. Leader must maintain high level of
employee motivation to improve the results of business and to keep employees satisfied with
progress. The goal of a leader is to achieve employees to identify organisational goals for their
own to give their maximum contibution to the organisation. Another challenge of human
resourse management is work stress which should be reduced or removed completely. Stress
can have a negative effect on a psychophysical health of employees which means leaders should
not treat it as irrelevant factor. Stress can disturb positive organisational climate and increase
possibillity of conflict making. Conflicts make differences and dissagreements of employeesmore emphasized and they can lead to serious cooperation and team-work disorder. Conflicts
should be resolved as soon as possible to prevent their escalation and so they could not disturb
employees unanimity.
Employees are the key factor in running an organisation which affects it's success and
development. They should be well cared for because only then they can reach their full potential
and achieve organisational goals. Leaders abillities determine how much employee potential
can be used and how resourcefull the organisation will be.
Ključne riječi
lideri
zaposlenici
motivacija
konflikti
razvoj
Ključne riječi (engleski)
leaders
employees
motivation
conflict
development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:807887
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Trgovina i logistika, Menadžment, Logistički menadžment, Poslovna informatika Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: Magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-04-19 08:20:08