Sažetak | Danas se većina ljudi susrela barem jednom u životu s pojmom marketinga, no i dalje ga
miješaju s pojmom prodaje. Marketing je fundamentalan za svako poduzeće, bez njega
nema ni poduzeća. Glavni cilj ovog rada je teorijski definirati pojam marketinga i
marketinškog miksa, kao i svakog elementa koji čini marketinški miks. Marketinški miks
se u početku sastojao od 4 elemenata, a to su cijena, proizvod, mjesto i promocija. S
vremenom se pojavila potreba za definiranje još dodatna 3 elementa: ljudi, procesi i fizički
dokazi. Zbog toga marketinški miks više nije poznat kao 4P, već 7P. Najjednostavnije
rečeno, marketinški miks predstavlja skup alata koje neko poduzeće koristi kako bi moglo
predstaviti i isporučiti svoj proizvod ili uslugu potrošačima. Svaki element je zasebno
važan, no teško je fokusirati se na svih 7 elementa jednako iz financijskih razloga pa upravo
iz toga razloga poduzeće mora odlučiti gdje će najviše usmjeriti svoju pozornost. U radu se
analizira svaki od elementa marketinškog miksa na primjeru Ryanaira, vodeće
međunarodne zrakoplovne kompanije koja proaktivno promišlja komponente
marketinškog miks. Objašnjeno je koje su karakteristike oglašavanja Ryanaira, koje osobine
oglašavanja Ryanair izdvaja od ostalih zračnih prijevoznika te na koji način ugrađuje
komponente marketinškog miksa u strategiju razvoja. |
Sažetak (engleski) | Today, most people have encountered with the concept of marketing at least once in their
lives, but they still confuse it with the concept of sales. Marketing is fundamental for every
company, without it there is no company. The main goal of this final paper is to theoretically
define the concept of marketing and marketing mix, as well as each element that makes up
the mix. The marketing mix initially consisted of 4 elements: price, product, distribution
and promotion. Over time, the need arose to define 3 additional elements: people, processes,
and physical evidence. That is why the marketing mix is no longer known as 4P, but as 7P.
Simply put, a marketing mix is a set of tools that a company uses to be able to present and
deliver its product or service to consumers. Each element is important, but it is difficult to
focus on all 7 elements equally for financial reasons, so it is for this reason that the company
must decide where to focus most of its attention. In the paper, each of the elements is
analyzed on the example of Ryanair, a leading international airline that proactively
considers marketing mix components. It explains what Ryanair's advertising features are,
what advertising features Ryanair sets apart from other airlines, and how it incorporates
components of the marketing mix into its development strategy. |