Naslov MULTIMEDIJSKI SADRŽAJI U OBRAZOVANJU : Diplomski rad
Naslov (engleski) MULTIMEDIA CONTENT IN EDUCATION : Graduate paper
Autor Marija Jurić
Mentor Davorin Turkalj (mentor)
Član povjerenstva Antun Biloš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Ham (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davorin Turkalj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za marketing) Osijek
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Multimedija je skup sadržaja koji predstavlja integraciju najmanje dvije različite sadržajne
forme koje omogućuju prijenos informacija na način da ih korisnik jasnije shvati. Osnovne
komponente multimedijskog sadržaja su tekstualni i grafički sadržaji, animacija, audio i video
sadržaj. Multimedija omogućava da se informacije prikažu na različite i lako razumljive načine,
a glavna karakteristika multimedije jest mogućnost poboljšanja informativnog iskustva
korisnika jer komunikaciju među ljudima čini jednostavnijom i izravnijom.
Budući da je multimedijski sadržaj interaktivan te je njegova svrha poboljšanje informacijskog
i komunikacijskog iskustva, susret s multimedijom u današnjici je neizbježan te ju sve češće
susrećemo i u obrazovnom sustavu. Nastava postaje sve više digitalizirana te se koriste razni
digitalni alati u svrhu što zanimljivijeg nastavnog procesa i aktivnijeg angažmana učenika.
Multimedijski se sadržaji primjenjuju u nastavi za bolje pojašnjavanje složenih koncepata i
teorije, a nastavnici koriste veliki broj resursa kako bi svojim učenicima i studentima olakšali
savladavanje velikog obujma nastavnog gradiva. U tim je slučajevima multimedija alat koji
omogućava da se učenje realizira na dinamičniji i ugodniji način za učenike i studente jer se na
taj način privlači njihovo zanimanje i volja za učenjem nastavnog gradiva. Osim nastavnika,
učenici također koriste multimediju tijekom nastavnog procesa za preuzimanje ili razmjenu
informacija te prezentiranje.
Budući da se pristup učenju mijenjao razvojem tehnologije, pojavila se potreba za sustavima
koji će služiti za e-učenje. Ti se sustavi nazivaju LMS sustavi, a korisniku omogućavaju da u
bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu pristupe nastavnom gradivu. Najpoznatiji LMS sustavi
u RH su Moodle, Google Classroom i Zoom. Oni korisniku omogućavaju nesmetano online
učenje te ga potiču na kreativno i kritičko razmišljanje.
Prednosti multimedije i LMS sustava u obrazovanju su mnoge jer osim gore navedenog,
korisniku pružaju uštedu vremena, fleksibilnost, informacijsku pismenost i na kraju veću
motiviranost za učenjem. Nedostaci su većinom usmjereni na slabu informacijsku pismenost
ljudi te u nekim dijelovima svijeta siromašnu tehnološku infrastrukturu.
Sažetak (engleski) Multimedia is a set of content that represents the integration of at least two different content
forms that enable the transmission of information in a way that the user can understand it more
clearly. The basic components of multimedia content are text and graphic content, animation,
audio and video content. Multimedia enables information to be presented in different and
easyto-understand ways, and the main characteristic of multimedia is the ability to improve the
user's informational experience because it makes communication between people simpler and
more direct.
Since multimedia content is interactive and its purpose is to improve the information and
communication experience, encountering multimedia today is inevitable and we will encounter
it more and more often in the educational system. Teaching is becoming more and more
digitized and various digital tools are used in order to make the teaching process as interesting
as possible and to engage students more actively. Multimedia content is used in classes to better
explain complex concepts and theories, and teachers use a large number of resources to make
it easier for their pupils and students to master a large volume of teaching material. In these
cases, it is a multimedia tool that enables learning to be realized in a more dynamic and pleasant
way for pupils and students, because that way attracts their interest and willingness to learn the
teaching material. In addition to teachers, students also use multimedia during the teaching
process to download or exchange information and make presentations.
Since the approach to learning has changed with the development of technology, there has been
a need for systems that will serve for e-learning. These systems are called LMS systems, and
they allow the user to access teaching materials at any time and in any place. The most famous
LMS systems in the Republic of Croatia are Moodle, Google Classroom and Zoom. They enable
the user to learn online without interruption and encourage him to think creatively and critically.
The advantages of multimedia and LMS systems in education are many because, in addition to
the above, they provide the user with time savings, flexibility, information literacy and
ultimately greater motivation to learn. The disadvantages are mostly focused on people's weak
information literacy and, in some parts of the world, poor technological infrastructure.K
Ključne riječi
multimedija
obrazovanje
multimedijski sadržaj
LMS sustavi
Ključne riječi (engleski)
multimedia
education
multimedia content
LMS systems
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:651386
Studijski program Naziv: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-11 06:43:37