Naslov Funkcija kontrolinga u prehrambenoj industriji
Autor Bruno Peić
Mentor Neda Vitezić (mentor)
Član povjerenstva Neda Vitezić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Sokolić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nenad Vretenar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2018-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U nekoliko posljednjih desetljeća kontroling predstavlja jednu od najčešće istraživanih disciplina u kontekstu menadžmenta te poslovne ekonomije. Kontrola je proces mjerenja pojedinačnog i organizacijskog djelovanja kako bi se osiguralo da planirane aktivnosti teku prema utvrđenom planu. Kontroling je moguće definirati kao funkciju i podsustav menadžmenta kojima se ostvaruje efikasan i efektivan rad menadžmenta te se povećava sposobnost poduzeća da se prilagodi promjenama i izazovima koji se javljaju u internoj i eksternoj okolini poduzeća. Kontroling predstavlja jednu od temeljnih menadžerskih funkcija uz planiranje, organiziranje, vodstvo te upravljanja ljudskim potencijalima. Potreba za kontrolingom javlja se uslijed raznolikih unutarnjih i vanjskih uvjeta, a sam opseg funkcije i zadaci kontrolinga ovisni su o veličini poduzeća i poslovnoj djelatnosti poduzeća. Kontroling se na europskom području pojavio u drugoj polovici 20.-og stoljeća i to primarno u velikim poduzećima koja su na tržištu imala veliku konkurenciju. Za velika poduzeća kontroling je predstavlja strategiju prilagođavanja nastalim promjenama te promjenama tržišnih uvjeta. Pri tome je moguće razlikovati strateški kontroling i operativni kontroling. Bez obzira na vrstu kontrolinga, kontrola predstavlja temeljni element kontrolinga. Koncept kontrolinga prisutan je u svim organizacijskim oblicima bez obzira na poslovnu djelatnost poduzeća i njegovu veličinu. U kontekstu prehrambene industrije, na primjeru poduzeća X, kontroling je moguće primijeniti na višestruka područja pri čemu su najzastupljenija izrada godišnjeg plana poslovanja, analiza ljudskih potencijala, budžetiranje i izvještavanje.
Sažetak (engleski) In a last few decades, controlling represent one of the most researched disciplines in the context of management and business economy. Control can be defined of measurement individual and organizational performance in order to ensure that planned activities are executed according to the established plan. Controlling can be defined as a function and subsystem of management through which effective and efficient managerial work is achieved and through which ability of the company to adapt to the changes and frequently changing market conditions in internal and external environment is increased. Controlling presents one of the main managerial functions besides planning, organizing, leadership and management of human resources. The need for controlling is present due to multiple internal and external conditions, but the volume and the main tasks of controlling functions are determined by the size of the company and main business activity. Controlling appeared in Europe in 20th century and primarily in big companies that faced a lot of competitors on the market. For big companies controlling represent the strategy of adapting to changes that occurred and to changing market conditions. Thus, it is possible to differentiate between strategic and operative controlling. Disregarding the type of controlling, it is possible to identify control as the main element of controlling function. The concept of controlling is present in all companies disregarding the main business activities and the size of the company. In the context of the food industry, taking into account Company X, controlling can be applied in multiple fields among which most know are construction of annual business plan, analysis of human resources, budgeting and reporting.
Ključne riječi
strateški kontroling
operativni kontroling
prehrambena industrija
Ključne riječi (engleski)
strategic controlling
operative controlling
food industry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:843467
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-21 17:03:50