Naslov Upravljanje troškovima plaća u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske
Naslov (engleski) Payroll Management in the Croatian Educational System
Autor Vesna Štengl
Mentor Davor Mance (mentor)
Član povjerenstva Davor Mance (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nenad Vretenar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jana Katunar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2020-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Obrazovanje može biti odgovor i pokretač gospodarskog rasta, stvaranja radnih mjesta i socijalne pravednosti, odgovor na buduće potrebe za znanjima i vještinama. Obrazovanje doprinosi političkom razvoju stvaranjem nacionalnog identiteta i integracije, ali je i način da se iskusi sva raznolikost europskog identiteta. Veći stupanj obrazovanja pojedinca utječe na promicanje kritičkog razmišljanja, a isto tako, obrazovanje pridonosi razvoju ekološke svijesti i ponašanja pojedinca. Ulaganje u znanje isplati se i na individualnoj i na društvenoj razini, ono je temelj razvoja suvremenog društva kojeg, ako mu je znanje glavni kreativni pokretač u osobnom, gospodarskom, društvenom, socijalnom, kulturnom i materijalnom napretku, možemo nazvati društvo znanja.
U svim društvima neophodno je znanje i obrazovanje prepoznati kao pokretače razvoja te za njih izdvojiti potreban dio javnih sredstava koje ne treba shvatiti kao trošak već kao investiciju. Nositelji odgojno-obrazovnog procesa su učitelji i nastavnici koji trebaju biti adekvatno plaćeni za svoj rad što oni nisu, a potplaćenost uzrokuje manjak zaposlenih u obrazovnom sustavu te problem privlačenja i zadržavanja najkvalitetnijeg stručnog nastavničkog kadra, posebice STEM predmeta i informatike.
U traženju ostvarenja prava na pravednu plaću za svoj rad Sindikat hrvatskih učitelja i Nezavisni sindikat zaposlenika u srednjim školama RH, dana 1. listopada 2019. godine predali su Vladi RH najavu štrajka u osnovnim i srednjim školama do ispunjenja zahtjeva nezadovoljni koeficijentima složenosti poslova i zaostajanjem plaća u odnosu na ostale javne službe i cijeli javni sektor.
U ovom diplomskom radu istraženo je koje su to razlike između plaća unutar javnih službi, analizirani mogući uzroci problema kao i mogućnosti i koristi uklanjanja istih.
Sažetak (engleski) Education can be the answer and initiator of economic growth, job creation and social justice, an answer to future professions and skills needs. Education contributes to political development by creating national identity and integration, but it is also a way to experience the full diversity of European identity. A higher level of education of an individual influences the promotion of critical thinking, and also, education contributes to the development of an individual's environmental awareness and behavior. Investing in knowledge pays off in both the individual and the social level, it is the basis for the development of modern society, which, if knowledge is the main creative driver in personal, economic, social, cultural and material progress, can be called the society of knowledge.
In all societies, it is necessary to recognize knowledge and education as initiators of development and to allocate the necessary part of public funds for them, which should not be seen as an expense but as an investment. Educational process leaders are teachers and teachers who need to be adequately paid for their work that they are not, and underpayment causes a shortage of employees in the education system and the problem of attracting and retaining top quality teaching staff, especially STEM subjects and informatics.
In seeking the right for a fair wage for their work, the Croatian Teachers Union and the Independent Union of Employees in Secondary Schools of the Republic of Croatia on October 1, 2019 submitted to the Government of the Republic of Croatia an announcement of a strike in primary and secondary schools until they were satisfied with the job complexity coefficients and the wage gap in relation to other public services and the entire public sector.
This master thesis explores the differences between salaries within public services, analyzes the possible causes of problems, as well as the possibilities and benefits of eliminating them.
Ključne riječi
javne službe
obrazovanje
učitelj
nastavnik
plaća
upravljanje troškovima plaća
Ključne riječi (engleski)
public services
education
primary school teacher
secondary school teacher
salary
payroll costs managing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:189090
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje, Međunarodno poslovanje Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-10 15:21:55