Naslov Izazovi poslovnog komuniciranja u višenacionalnoj kompaniji
Naslov (engleski) Challenges of business communication in multicultural company
Autor Zvonka Kalanj
Mentor Zoran Sušanj (mentor)
Član povjerenstva Marija Kaštelan Mrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Sušanj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nenad Vretenar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2020-11-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak S povećanjem poslovanja na globalnom tržištu i raznolikosti kultura zaposlenika javlja se
potreba za efikasnom poslovnom komunikacijom, u kojoj se mora usvojiti interkulturalna
osjetljivost kako bi se izbjeglo pogrešno interpretiranje poruka i pogrešne pretpostavke, a u
cilju konkurentne prednosti na tržištu.
Istraživanjem su se ustanovile dimenzije po kojima se mogu uspoređivati kulture (Hofstede G.
, 2001), a upravo te različitosti kultura utječu na komunikaciju i razumijevanje među
zaposlenicima, dok je sama komunikacija bitan faktor uspješnosti poslovanja organizacije.
Analizom poslovnih slučajeva Kompanije prikazat će se efekti raznih kultura na komunikaciju
unutar i izvan organizacije te ukazati na potrebe osvještavanja kulturoloških značajki kako bi
se unaprijedio sam poslovni proces.
Komunikacija u Kompaniji poslovne avijacije je bitan segment poslovanja gdje se moraju
razumjeti regulacije samog zračnog prometa, a također i potrebe putnika te vlasnika
zrakoplova kako bi se pružila luksuzna usluga prijevoza, što je i osnovna djelatnost Kompanije.
U teoretskom prikazu komunikacije je objašnjeno što je komunikacija te kako se komunikacija
razvijala, načini kojima se komunicira u poslovnom svijetu te što utječe na uspješnu
komunikaciju.
Temeljem analize slučaja na tri primjera u radu se uspoređivala kultura pojedinih zemalja i
jesu li zaposlenici „tipični primjeri“ svojih zemalja shodno teoretskim istraživanjima te kako se
u komunikaciji prepoznaju tipični znaci pojedine kulture.
U današnjem poslovanju, pogotovo u zrakoplovnoj industriji s obzirom na svakodnevne
međunarodne letove, bitno je odrediti vještine koje bi tzv. globalni menadžer morao imati, a
u cilju uspješnog poslovanja i održavanja uspješne komunikacije sa zaposlenicima raznih
kultura.
Analizirajući komunikaciju u prikazanim primjerima se dolazi do zaključka kako mnogi
zaposlenici nisu svjesni kulturoloških razlika u organizaciji te često dolaze u konflikt upravo
zbog očekivanja tijeka komunikacije kako bi se odvijala u vlastitoj kulturi. Temeljem ovoga
rada ukazuje se na potrebe školovanja zaposlenika ne bi li se povećala svjesnost o razlikama
kulture koje su prisutne u svakodnevnom poslovnom okruženju.
Sažetak (engleski) With the increase of business in the global market and the diversity of employee cultures,
there is a need for efficient business communication, in which intercultural sensitivity must
be adopted to avoid misinterpretation of messages and misconceptions, in order to
competitive advantage in the market. The research established the dimensions by which
cultures can be compared (Hofstede G., 2001), and it is these cultural differences that affect
communication and understanding among employees, while communication itself is an
important factor in the success of the organization.
The analysis of the Company's business cases will show the effects of various cultures on
communication inside and outside the organization and point out the need to raise
awareness of cultural characteristics in order to improve the business process itself.
Communication in the Business Aviation Company is an important segment where the
regulations of air traffic itself must be understood, as well as the needs of passengers and
aircraft owners in order to provide a luxury transport service, which is the core business of
the Company.
The theoretical presentation of communication explains what communication is and how
communication has developed, the ways in which it is communicated in the business world
and what influences successful communication.
Based on the case analysis on three examples, the paper compared the culture of individual
countries and whether employees are "typical examples" of their countries according to
theoretical research and how communication recognizes the typical signs of a particular
culture.
In today's business, especially in the aviation industry, given the daily international flights, it
is important to determine the skills that a global manager must have, and in order to do
business successfully and maintain successful communication with employees of different
cultures.
Analyzing the communication in the presented examples, we come to the conclusion that
many employees are not aware of cultural differences in the organization and often come
into conflict because of the expectation of the flow of communication to take place in their
own culture. Based on this paper, needs of employee education are pointed out in order to
increase awareness of the cultural differences that are present in the everyday business
environment.
Ključne riječi
kulturološke razlike
organizacija
komunikacija
vlastita kultura
Ključne riječi (engleski)
cultural differences
organisation
communication
own culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:924589
Studijski program Naziv: Upravljanje poslovnim uspjehom Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/ specijalistica za upravljanje poslovnim uspjehom (univ.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Na temelju čl. 19. Zakona o zaštiti tajnosti podataka (NN 108/96), a povodom Zamolbe koju je student/ica podnio/podnijela Fakultetu, rad nije dostupan trećim osobama zbog obveze čuvanja tajnosti podataka iz rada.
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-07 13:17:58