Naslov Strategije opstanka poduzeća u Republici Hrvatskoj u vrijeme epidemije SARS-CoV-2
Naslov (engleski) Survival Strategies of Companies in the Republic of Croatia During the SARS-CoV-2 Epidemic
Autor Đurđica Laktašić Somić
Mentor Lara Jelenc (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2021-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Strateški menadžment vrlo je bitan kako kod osnivanja poduzeća, tako i tijekom cijelog poslovanja poduzeća. Svako poduzeće bi trebalo imati viziju i cilj, te razvijene strategije koje vode to toga cilja. Upravljanje strategijama zahtjeva dobru organizaciju unutar poduzeća. Neka poduzeća, ovisno o njihovoj veličini, imaju razvijen i uređen menadžment dok je u nekima za sve odluke i strategije odgovoran sam vlasnik poduzeća. Uspješnost poduzeća izložena je određenim unutarnjim i vanjskim faktorima te na njih ima različite utjecaje. Na vanjske faktore vrlo teško je ili nemoguće utjecati te samim time vanjski faktori su veća prijetnja samome poduzeću. Koliko je bitan strateški menadžment do izražaja dolazi u kriznim situacijama. Krizu uzrokovanu vanjskim utjecajima najčešće ne možemo predvidjeti jer dolazi iznenada i vrlo je neizvjesno njezino trajanje i posljedice koje će prouzročiti. Trenutno se poduzeća globalno suočavaju s posljedicama krize uzrokovane pojavom virusa SARS-CoV-2. Predmet istraživanja ovoga rada su strategije opstanka poduzeća u vrijeme epidemije SARS-CoV-2, te utjecaj epidemije na gospodarstvo Hrvatske. U radu se stavlja naglasak na probleme u društvu i gospodarstvu uzrokovane pojavom koronavirusa te probleme i izazove uzrokovane mjerama za suzbijanje koronavirusa. Ističe se važnost primjene pravovremene krizne strategije u poduzeću, s ciljem zadržavanja poslovanja i opstanka na tržištu. Mnoga poduzeća su uspješno odgovorila na izazove krize, no znatan broj poduzeća nije uspio u tome te su napustili i zatvorili poduzeća. U radu su zastupljeni problemi i izazovi organizacija i potrošača te mjere Vlade, HNB-a i HBOR-a za pomoć sektorima pogođenih u epidemiji. Uz mjere na nivou države opisane su mjere i strategije poduzeća za opstanak u vrijeme koronakrize, te su navedeni stvarni primjeri strategija i stavovi određenih poslovnih subjekata u RH. Provodi se istraživanje na stvarnim poduzećima iz sektora djelatnosti koja su najviše pogođene mjerama zatvaranja uslijed koronakrize. Analizom istraživanja dolazi se do zaključka da poduzeća koja se brzo prilagođavaju novonastaloj situaciji, odnosno strateški djeluju mogu uspješno odgovoriti na probleme i izazove nastale u kriznim situacijama.
Sažetak (engleski) Strategic management is very important both in the establishment of a company and throughout the company's business. Every company should have a vision and a goal, and developed strategies that lead to that goal. Managing strategies requires good organization within the company. Some companies, depending on their size, have developed and organized management, while in some the owner of the company is responsible for all decisions and strategies. The success of a company is exposed to certain internal and external factors and has different influences on them. It is very difficult or impossible to influence external factors, and therefore external factors are a greater threat to the company itself. The importance of strategic management comes to the fore in crisis situations. A crisis caused by external influences is usually unpredictable because it comes suddenly and its duration and the consequences it will cause are very uncertain. Currently, companies are globally facing the consequences of the crisis caused by the emergence of the SARS-CoV-2 virus. The subject of this paper is the survival strategies of companies during the SARS-CoV-2 epidemic, and the impact of the epidemic on the Croatian economy. The paper emphasizes the problems in society and the economy caused by the appearance of coronavirus and the problems and challenges caused by measures to control coronavirus. The importance of implementing a timely crisis strategy in the company is emphasized, with the aim of maintaining business and survival in the market. Many companies have successfully responded to the challenges of the crisis, but a significant number of companies have failed to do so and have left and closed their companies. The paper presents the problems and challenges of organizations and consumers, as well as the measures of the Government, the CNB and HBOR to help the sectors affected by the epidemic. In addition to measures at the state level, measures and strategies of companies for survival during the coronary crisis are described, and real examples of strategies and attitudes of certain business entities in the Republic of Croatia are given. Research is being conducted on real companies in the sector of activity that are most affected by the coronary crisis closure measures. The analysis of the research leads to the conclusion that companies that quickly adapt to the new situation, ie act strategically, can successfully respond to the problems and challenges that arise in crisis situations.
Ključne riječi
SARS-CoV-2
strateški menadžment
strategija opstanka
mjere države
poduzeća
Ključne riječi (engleski)
SARS-CoV-2
strategic management
survival strategy
state measures
companies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:143568
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i računovodstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje, Financije Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-01-27 14:34:24