Naslov Rodne razlike u napredovanju na rukovodeće položaje
Naslov (engleski) Gender differences in advancement to leadership positions
Autor Almira Hernaut
Mentor Marija Kaštelan Mrak (mentor)
Član povjerenstva Marija Kaštelan Mrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Sokolić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Mance (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2022-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U današnjem poslovnom svijetu, unatoč pozitivnim pomacima i porastu broja žena na
najznačajnijim pozicijama, u menadžmentu i dalje prevladavaju muškarci, a osobito je to
primjetno na pozicijama top menadžmenta, pa se nameće teza kako žene i dalje teže
ostvaruju napredovanje na menadžerske i top menadžerske pozicije. Također, čini se kako
i drugi ograničavajući faktori kao što su dob, obrazovanje i radno iskustvo značajnije
utječu na žene nego je to slučaj kod muškaraca. Sve ove teze potrebno je testirati kroz
istraživanje koje treba pokazati mogu li se opovrgnuti. Istraživanje je provedeno na
uzorku od 89 ispitanika, žena i muškaraca na zaposleničkim, menadžerskim i top
menadžerskim pozicijama, a koncipirano je u obliku ankete sa pitanjima čija svrha je
pokazati usporedne podatke o zapošljivosti žena i muškaraca, obrasce u napredovanju
ovisno o spolu, te koliki su utjecaj na napredovanje i postizanje jednakih mogućnosti
izvršile ostale promatrane varijable. Također, razmatrane su i druge posljedice, gdje se
pokušalo utvrditi postoje li razlike u razini osobnog zadovoljstva postignutim uvjetima
kod ispitanika ovisno o spolu. Podaci prikazani u diplomskom radu proizašli su iz analize
odgovora prikupljenih u anketnom istraživanju, a uspoređeni su i s relevantnim
dostupnim podacima iz sličnih javno objavljenih istraživanja. Statističkom obradom
rezultata istraživačke hipoteze pokušalo se potvrditi ili opovrgnuti, te usporedbom sa
sličnim istraživanjima na ovu temu utvrditi jesu li rezultati usporedivi ili su se značajno
razlikovali, kako bi se još jednom provjerilo jesu li anketna pitanja i zaključci koji su iz
njih proizašli bili objektivni ili je subjektivan pristup utjecao na interpretaciju
prikupljenih podataka.
Sažetak (engleski) Given the fact that in today's business world, despite the positive changes and the
increased number of women in the most important positions, men are still dominant in
management, and this is especially noticeable in top management positions, thesis that
women continue to struggle in achieving top managerial positions imposes itself.
Furthermore, it seems that other limiting factors such as age, education and work
experience have a more significant impact on women than it is the case with men. All
these theses needed to be tested through research to show if they can be refuted. The
survey was conducted on a sample of 89 respondents, consisting of women and men in
employee, managerial and top management positions, and was conceived in the form of
a survey with questions aimed at showing comparative data on employability of women
and men, patterns in advancement depending on gender, and how much influence the
other observed variables had on advancement and achieving equal possibilities. Also, the
other consequences were discussed, where an attempt was made to determine whether the
level of personal satisfaction with the achieved conditions differs among the respondents,
depending on gender. The data taken into consideration were derived from the survey,
and was compared with relevant available data from similar publicly published surveys.
The statistical processing of the results for the research hypothesis were used in attempt
to confirm or refute the thesis, and additionally the comparison with similar research on
this topic determined whether the results were comparable or significantly different, in
order to once again check whether the survey questions and their conclusions were
objective or bias approach influenced the interpretation of the collected data.
Ključne riječi
vodstvo
spol
zastupljenost
položaj
ostali čimbenici
Ključne riječi (engleski)
leadership
gender
representation
position
other factors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:291712
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-18 10:26:15