Naslov Utjecaj zaštitne boje marke na prepoznatljivost marke
Naslov (engleski) The impact of a brand's color on brand recognition
Autor Karla Videc
Mentor Jasmina Dlačić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Dlačić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Helga Pavlić Skender (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matia Torbarina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Marka poduzeća je jedan od glavnih čimbenika koji diferencira poduzeće, služi kao sredstvo identificiranja proizvođača od potrošača i na temelju marke, poduzeće stvara konkurentsku prednost. U vrijeme kada su potrošači primorani donositi veliku količinu odluka u kratkom periodu zbog sve veće užurbanosti, marka olakšava potrošačima odluku o kupnji i smanjuje se rizik od pogrešnog odabira. Potrošači identificiraju marku u različitim uvjetima, odnosno prisutna je svijest o marki koja se sastoji od dvije stavke – prepoznavanja marke i uspješnosti prisjećanja marke. Svijest o marki je jedan od glavnih čimbenika potrošača za uključivanje marke u skup razmatranja za vrijeme procesa odlučivanja o kupnji. Prilikom planiranja integrirane marketinške komunikacije s potrošačima, poduzeća moraju voditi računa o odabiru jednom od najvažnijih vizualnih identiteta marke – boji. Boja je dio neverbalne komunikacije poduzeća koja doprinosi prepoznatljivosti marke i izgradnji imidža marke. Boje igraju glavnu ulogu u oglašavanju proizvoda jer na ljude utječe vizualni izgled proizvoda te je kasnije bitan čimbenik u prisjećanju i prepoznavanju marke. U ovom diplomskom radu ispitivat će točnost prepoznavanja boje marke ovisno o tome koliko je marka poznata/korištena/prisutna u svijesti potrošača. U radu se govori o važnosti odabira boje koja će se koristiti kao zaštitna boja marke i o tome koliko je boja bitna u svim fazama razvoja marke kako bi se potakla svijest o marki i u konačnici – stvorio lojalan potrošač. Eksperimentom je utvrđeno da bolja pozicioniranost marke u svijesti potrošača je povezana s većom točnošću prepoznavanja boje marke. Marke kod kojih je zabilježeno učestalo korištenje i visoka razina dosjećanja, zabilježile su veću točnost prepoznavanja boje marke. Rezultati eksperimenta poslužit će marketinškim stručnjacima u različitim fazama razvijanja marke, kao i budućim istraživanjima u sferi psihologije boja i njene povezanosti s marketingom.
Sažetak (engleski) The company's brand is one of the most important factors that differentiate the company, it serves as a means of identifying the manufacturer by the consumer, and on the basis of the brand the company creates a competitive advantage. At a time when consumers are forced to make a large number of decisions in a short time due to the increasing hectic pace, the brand makes it easier for consumers to make purchasing decisions and reduces the risk of making the wrong choice. Consumers identify a brand under different conditions, i.e., there is brand awareness, which is composed of two elements - brand awareness and brand recall. Brand awareness is one of the main factors for consumers to include a brand in their considerations during the purchase decision process. When planning integrated marketing communications with consumers, companies must be careful to choose one of the most important visual brand identities - color. Color is part of the company's nonverbal communication, helping to build brand recognition and brand image. Colors play an important role in product advertising because people are influenced by the visual appearance of the product and it later plays an important role in brand recall and recognition. This paper examines the accuracy of brand color recognition as a function of how familiar/used/present the brand is in the minds of consumers. It discusses the importance of choosing a color to be used as a brand color and the importance of color in all stages of brand development to build brand awareness and ultimately create a loyal consumer. The experiment found that better positioning of the brand in consumers' minds was associated with greater accuracy in recognizing the brand's color. Brands with frequent use and high recall had higher brand color recognition accuracy. The results of the experiment will serve marketers at various stages of brand development as well as future research in the field of color psychology and its connection to marketing.
Ključne riječi
marka
svijest o marki
boje u marketingu
psihologija boja
vizualni identitet marke
Ključne riječi (engleski)
brand
brand awareness
colors in marketing
psychology of colors
visual identity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:209013
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-15 18:01:05