Naslov Utjecaj percepcije trgovačkih marki na donošenje odluka o kupovini mliječnih proizvoda
Naslov (engleski) The influence of private label perception on purchase decision of dairy products
Autor Tea Frlan
Mentor Jasmina Dlačić (mentor)
Član povjerenstva Slavica Cicvarić Kostić https://orcid.org/0000-0001-7110-3750 (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Dlačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Helga Pavlić Skender (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-12-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Važnost potrošačkih preferencija i percepcije marki u prehrambenoj industriji ne može se
dovoljno naglasiti. Razumijevanje kako potrošači percipiraju i povezuju različite trgovačke
marke mliječnih proizvoda s njihovim odlukama o kupnji može biti ključno za razvoj uspješnih
marketinških strategija i stvaranje konkurentske prednosti na tržištu. Mliječni proizvodi
predstavljaju važan segment prehrambene industrije koji uključuje mlijeko, jogurt, sir, maslac
i druga mliječna jela. Trgovačke marke koje su osmišljeni i promovirani od strane trgovaca,
igraju značajnu ulogu u ovom sektoru i imaju potencijal utjecaja na potrošače. Percepcija marki
može varirati ovisno o marketinškim aktivnostima, kvaliteti proizvoda, cijeni, prepoznatljivosti
i drugim faktorima. U tom smislu mliječni proizvodi imaju svoje specifičnosti na tržištu.
Mliječni proizvodi su jedna od kategorija prehrambenih proizvoda s intenzivnom
konkurencijom između marki poznatih proizvođača i privatnih trgovačkih marki. Konkurencija
je posebno izražena jer su mliječni proizvodi osnovna namirnica prisutna u gotovo svakom
kućanstvu. Mliječni proizvodi često imaju kratki rok trajanja i kupci se posebno oslanjaju na
svježinu i kvalitetu ovih proizvoda. Specifičnost privatnih trgovačkih marki leži u njihovim
naporima da održe visoke standarde kvalitete kako bi zadovoljili očekivanja potrošača.
Provedeno je istraživanje o utjecaju percepcije trgovačkih marki na odluku o kupnji mliječnih
proizvoda. Istraživanje je provedeno putem online anketnog upitnika kojem je pristupilo 159
ispitanika. Kupcima je važno da privatne trgovačke marke mliječnih proizvoda budu jeftinije
od marke poznatog proizvođača. Prilikom donošenja odluke o kupnji, kvaliteta nema najvažniju
ulogu, već cijena. Kupci smatraju da privatne trgovačke marke postaju sve bolje, a skloniji
kupnji privatne trgovačke marke mliječnih proizvoda ako bi znali da je proizvod proizveden u
istoj tvornici kao i proizvod poznatih mliječnih marki. Kupci smatraju da su privatne trgovačke
marke mliječnih proizvoda iste kvalitete kao i proizvodi privatnih trgovačkih marki.
Informacija da su privatne trgovačke marke proizvedene u istoj tvornici kao i markirane marke
pojačava povjerenje kupaca u njihovu kvalitetu.
Sažetak (engleski) The importance of consumer preferences and brand perception in the food industry cannot be
overemphasized. Understanding how consumers perceive and relate different dairy brands to
their purchasing decisions can be critical to developing successful marketing strategies and
creating a competitive advantage in the marketplace. Dairy products represent an important
segment of the food industry, which includes milk, yogurt, cheese, butter and other dairy foods.
Brands, which are designed and promoted by retailers, play a significant role in this sector and
have the potential to influence consumers. Brand perception can vary depending on marketing
activities, product quality, price, recognition and other factors. In this sense, dairy products have
their specific characteristics on the market. Dairy products are one of the categories of food
products with intense competition between the brands of well-known manufacturers and private
brands. The competition is particularly pronounced because dairy products are a staple in almost
every household. Dairy products often have a short shelf life and customers especially rely on
the freshness and quality of these products. The specificity of private labels lies in their efforts
to maintain high quality standards in order to meet consumer expectations. Research was
conducted on the influence of brand perception on the decision to purchase dairy products. The
research was conducted through an online survey questionnaire which was accessed by 159
respondents. It is important for customers that private label dairy products are cheaper than the
brand of a well-known manufacturer. When making a purchase decision, quality does not play
the most important role, but price does. Customers believe that private label products are getting
better and are more inclined to buy a private label dairy product if they know that the product
is produced in the same factory as the product of the famous dairy brands. Consumers perceive
private label dairy products to be of the same quality as private label products. The information
that private label brands are manufactured in the same factory as branded brands strengthens
customers' confidence in their quality.
Ključne riječi
trgovačke marke
poznate marke
mliječni proizvodi
odluka o kupnji
Ključne riječi (engleski)
store brands
manufacture brands
dairy products
purchase decision
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:474444
Studijski program Naziv: Marketing menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: specijalistički Akademski / stručni naziv: specijalist/specijalistica marketing menadžmenta (spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-22 10:11:09