Sažetak | Primjena načela društveno odgovornog poslovanja (dalje u tekstu: DOP) danas je sve češća
praksa među poduzećima. DOP postaje sve snažniji element u poslovanju te doprinosi
povećanju konkurentnosti, profita, prepoznatljivosti i sl. U ovome radu provedeno je
istraživanje percepcije potrošača o DOP-u Hrvatske lutrije te upoznatost javnosti s
načelima odgovornog priređivanja igara (dalje u tekstu: OPI) kojih se pridržava Hrvatska
lutrija. Sudjelovanje u igrama na sreću postaje sve popularniji oblik zabave, te je vrlo važno
pristupiti s oprezom. S obzirom na to da sudjelovanje u igrama na sreću može imati
potencijalno štetne posljedice na pojedinca, njegovu obitelj, ali i društvo, potrebni su
dodatni napori priređivača kako bi negativne posljedice suzbili ili ih sveli na najmanju
moguću razinu. Iako se igre na sreću najčešće spominju u negativnim konotacijama,
rezultati istraživanja pokazali su da percepcija potrošača o DOP-u i OPI-ju u Hrvatskoj
lutriji su srednje do visoko percipirane u očima potrošača. Od ukupno šest ispitanih
dimenzija DOP-a, briga za zaposlenike ima najjaču povezanost sa dimenzijama OPI-ja i to
sa: oglašavanje i marketing, upućivanje na liječenje, edukacija igrača, uključivanje
dionika i izvještavanja. Druge dvije dimenzije DOP-a dobrobit za društvo i briga o
potrošačima su povezane sa potpuno drugim dimenzijama OPI, a to su: edukacija
zaposlenika, razvoj i dizajn proizvoda i usluga, priređivanje igara na daljinu te
priređivanje igara na elektroničkim uređajima (EGM). To nam govori da organizacije
trebaju dugoročno ulagati u gotovo sve dimenzije OPI-a jer će potrošači imati bolju
percepciju DOP-a. Također, mjerenjem povezanosti dimenzija DOP-a s ukupnim dojmom o
HL-u uočavamo važnost u aktivnostima poput omogućavanja novih radnih mjesta,
sudjelovanja u donacijama, briga o potrošnji energenata i sl. jer se na taj način povećava
percepcija o ukupnom dojmu organizacije. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.) |