Sažetak | Poduzetniĉka orijentacija podrazumijeva sve aktivnosti kojima poduzeće odgovara na promjene u okolini. Najvaţnije njezine dimenzije su inovativnost, proaktivnost i sklonost riziku. Inovativnost je sistematski razvoj i praktiĉna aplikacija novih ideja, odnosno proces pretvaranja novog znanja (invencije) u nove postupke, tehnike, tehnološke procese, tehnologije, nove ili poboljšane proizvode. Kljuĉno obiljeţje proaktivnosti je sposobnost i aktivnost poduzetnika da utjeĉe na svoju okolinu, te da uvijek prvi reagira na trţišne promjene kako bi dobio prednost nad drugima. Sklonost riziku podrazumijeva sposobnost poduzeća da napusti postojeće strategije koje nisu donosile rezultat i okrene se novijem modernom naĉinu poslovanja i novim inovacijama. Okolina oznaĉava ukupnost ĉinitelja koji utjeĉu na poslovanje poduzeća, a koje menadţment mora respektirati prilikom donošenja odluka, te je dijelimo na eksternu okolinu, odnosno na onu na koju poduzeće ne moţe utjecati, te na internu okolinu, na koju poduzeće moţe direktno utjecati.
Koncept društvene odgovornosti poduzeća primjenjiv je na poduzećima svih veliĉina premda se najviše istraţuje kod velikih poduzeća jer je njihov utjecaj najvidljiviji, a moć najveća. Društveno odgovorno poslovanje polazi od sve snaţnijeg uvjerenja kako moderna poduzeća imaju sve više odgovornosti prema svojoj ulozi u društvu i gledaju kako je što više unaprijediti. Društveno odgovorno poslovanje ima dvije dimenzije, internu i eksternu. Interna dimenzija društveno odgovornog poslovanja ukljuĉuje: upravljanje ljudskim resursima, zdravlje i sigurnost na poslu, prilagoĊavanje promjenama i upravljanje utjecajima na okoliš i prirodne resurse. Eksterna dimenzija ukljuĉuje: lokalne zajednice, odnos s partnerima, dobavljaĉima i potrošaĉima, poštivanje ljudskih prava i globalnu brigu za okoliš.
Trgovaĉki lanac Tommy utemeljen je kao trgovaĉko društvo 1992. godine, kada je i poĉelo s poslovnim aktivnostima u trgovini na veliko i malo. Tommy d.o.o. je u 100% privatnom vlasništvu, sjedište društva je u Splitu. Kompanija tijekom godina poslovanja biljeţi kontinuirani rast i razvoj poslovanja.
Provedeno empirijsko istraţivanje upućuje na zakljuĉak kako postoji statistiĉki znaĉajna veza izmeĊu poduzetniĉke orijentacije i društveno odgovornog poslovanja te da dvije od tri dimenzije poduzetniĉke orijentacije ukljuĉene u istraţivanje pokazuju statistiĉki znaĉajan stupanj meĊuovisnosti sa društvenom odgovornošću u poslovanju. |
Sažetak (engleski) | Entrepreneurial orientation implies all the activities the company is responsible for changes in the environment. Most important of all, its dimensions are innovation, proactivity and risk prone. Innovation is systematic development and practical application of new ideas and the process of converting new knowledge into new processes, techniques, technological processes, technology, new or improved products. A key feature of proactivity is the ability and activity of entrepreneurs to influence their environment, and always respond to market changes in order to take advantage of others. The likelihood of risk implies the ability of companies to abandon existing strategies that have not gave results and turn to newer, modern business and new innovations. Environment means the totality of factors affecting a company's business and which management must respect when deciding and we divide it into an external environment, that is, to which the company cannot influence, and to the internal environment that the company can directly influence.
The concept of corporate social responsibility is applicable to companies of all sizes even though they are most researched in large companies because their impact is most noticeable and the power is greatest. Socially responsible business starts from the growing conviction that modern companies have more and more responsibility for their role in society and are looking to improve it as much as possible. Socially responsible business has two dimensions, internally and externally. The internal dimension of socially responsible business includes: human resource management, health and safety at work, adaptation to change and management of environmental and natural resources impacts. The external dimension includes: local communities, relationships with partners, suppliers and consumers, respect for human rights and global environmental concerns.
Tommy retail chain was founded as a trading company in 1992 when it began with business activities in wholesale and retail trade. Tommy d.o.o. is 100% privately owned, it's headquarters are in Split. Over the years, the company has showing continuous growth and business development.
The conducted empirical research points to the conclusion that there is a statistically significant relationship between entrepreneurial orientation and socially responsibility and that two of the three dimensions of entrepreneurial orientation included in the research show a statistically significant degree of interdependence with social responsibility in business. |