Naslov PRIMJENJIVOST ALATA OSJETILNOG MARKETINGA U STRATEGIJI TURISTIČKOG RAZVOJA DESTINACIJE : Diplomski rad
Autor Ela Šunjić
Mentor Neven Šerić (mentor) MBZ: 284496
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2018-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Osnovna svrha diplomskog rada je ukazati na mogućnosti i koristi primjene alata
osjetilnog marketinga u strategiji razvoja turističke destinacije.
U današnje vrijeme kada se na tržištu susreću sve veća i opsežnija potražnja i ponuda, ponudu
treba što više oplemeniti i prilagoditi je zahtjevnoj potražnji. Zbog toga se tema osjetilnog
marketinga sve više spominje u sferi turizma kako bi se određeni proizvodi i usluge
diversificirali od drugih, odnosno postali prepoznatljivi u očima kupaca. Mirisom, okusom,
vidom, kupac treba lako moći prepoznati brand prema nekoj karakteristici. Na taj se način
određeni brand u obliku proizvoda ili usluge, ureže u pamćenje potencijalnog kupca koji onda
preferira kupnju tog branda u odnosu na neki drugi, odnosno, putovanje u grad koji se temelji
na osjetilnom marketingu umjesto u neki drugi.
Osjetilni marketing nastoji potaknuti vezi kupca s brandom. Može se reći da osjetilni marketing
optimizira impulzivno ponašanje kupca, potiče interes i omogućuje emocionalnoj reakciji
nadvladavanje racionalnog ponašanja.
Pod strateškim upravljanjem razvoja turističke destinacije, podrazumijevamo izbor
odgovarajućeg puta kojim turistička destinacija treba dugoročno osigurati konkurentsku
poziciju na turističkom tržištu kao i plan akcija na temelju postojećih uvjeta u okruženju, a sve
sa ciljem prilagodbe tržišnim uvjetima i ostvarenjem ciljeva poslovanja.
Marka turističke destinacije se nalazi u različitim ulogama, uloga komunikatora, perceptivnog
identiteta i uloga pojačivača vrijednosti.
Alatima osjetilnog marketinga je potrebno stvarati jedinstvenu marku turističke destinacije.
Empirijsko istraživanje temelji se na anketnom upitniku koji je namijenjen posjetiteljima grada
Makarske. Anketnim upitnikom je ispitana upoznatost posjetitelja s pojmom osjetilnog
marketinga i njegovih alata te korist primjenjivosti istih u strategiji razvoja Makarske kao
turističke destinacije.
Analizom dobivenih odgovora, može se zaključiti da je većina ispitanika upoznata s pojmom
osjetilnog marketinga, te u većinskom broju smatraju da su svi alati osjetilnog marketinga
podjednako bitni u razvoju destinacije, nadalje, ispitanici su mišljenja kako uz primjenu alata osjetilnog marketinga Makarska može obogatiti svoju turističku ponudu, smanjiti sezonalnost i
istaknuti se kao konkurentna destinacija na tržištu. Drugim riječima, većina ispitanika smatra
da je potrebna primjena alata osjetilnog marketinga u strategiji razvoja Makarske.
Sažetak (engleski) Basic purpose of this Master Thesis is to indicate the possibilities and benefits of
application of sensory marketing tools for the strategy of the tourist destination developement.
Nowadays, when demand and supply on the market is getting bigger and bigger, the offer needs
to be improved and adjusted to a demanding demand. For that reason is the term sensory
marketing more and more involved in tourism sphere in order to diversify certain products and
services from others and to become recognizable in the eyes of customers. With sense of smell,
taste, eyesight, the buyer should be able to easily recognize the brand by some of its
characteristics. That way a particular brand in the form of a product or service is carved in the
memory of a potential customer who then prefers buying that brand in relation to another, for
example travelling to a city based on sensory marketing rather than some other.
Sensory marketing seeks to stimulate the connection between the customer and the brand. In
other words, sensory marketing optimizes the impulsive behavior of the customer, stimulates
interest and allows an emotional reaction to overcome rational behavior.
Under the strategic management of the development of a tourist destination, we imply on
choosing a suitable way which would ensure a competitive position on the tourist market for a
tourist destination in the long run, as well as an action plan based on existing conditions in the
environment, with the aim of adapting to market conditions and achieving business goals.
Tourist destination brand has different roles, the role of the communicator, the role of the
perceptive identity and the role of the value enhancer.
Sensory marketing tools need to create a unique brand of tourist destination.
Empirical research is based on questionnaire designed for visitors in Makarska. The
questionnaire examined the visitor's awareness of the concept of sensory marketing and its tools and the benefit of its applicability in the strategy of developing Makarska as a tourist
destination.
With the analysis of received answers, it can be concluded that most respondents are familiar
with the concept of sensory marketing and the majority of respondents consider that all of the
sensory marketing tools are equally important in the development of the destination,
furthermore, the respondents opinion is that with application of sensory marketing tools
Makarska can enrich its tourist offer, lower seasonality and distinguish itself as a competitive
destination on market. In other words, most of the respondents consider that it is necesary to
apply sensory marketing tools in the strategy of developement of Makarska.
Ključne riječi
osjetilni marketing
marka turističke destinacije
alati osjetilnog marketinga
Ključne riječi (engleski)
sensory marketing
tourism destination brand
sensory marketing tools
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:626298
Studijski program Naziv: Turizam i hotelijerstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-20 17:36:32