Naslov SEGMENTACIJA I POTECIJALI TRŽIŠTA NEKRETNINA U DALMACIJI : završni rad
Autor Matea Ljepotić
Mentor Neven Šerić (mentor) MBZ: 284496
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2016-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Segmentacija je podjela tržišta na skupine potrošača koje su sačinjene od pojedinaca koje karakterizira isto ili slično ponašanje pri kupnji, a varijable podjele mogu biti zemljopisne, demografske, psihografske te kupovno ponašanje. Benchmarking analiza je proces učenja koji nastaje kada se jedno poduzeće uspoređuje s drugim, uspješnijim poduzećem i u svom po-slovanju mijenja stavke i procese kako bi stvorilo efikasniji i ekonomičniji poslovni proces. Tržište nekretnina je organizirani susret ponude i potražnje za nekretninama, a ujedno je i mehanizam koji diktira cijene nekretninama. Nekretnina je čestica zemljine površine zajedno sa svime na njoj ili ispod nje, pa se nekretnine vode po katastarskim oznakama. Dalmacija je južni, priobalni dio Hrvatske i čine ju četiri županije: Zadarska, Šibensko-kninska, Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska.
Na tržištu nekretnina u Dalmaciji postoji sezonski efekt koji već u proljetnim mjesecima počinje dizati cijene nekretnina i traje sve do jeseni, dok cijene nekretnina u ostatku države ostaju iste ili padaju. Od zemljopisnih varijabli, tržište nekretnina u Dalmaciji može se po-dijeliti na županije i regionalna središta te po gustoći naseljenosti. Demografske varijable korištene u ovom radu su prirodno kretanje, prosječni dohodak stanovništva i razina neza-poslenosti. Psihografska varijabla po kojoj je diferencirano tržište nekretnina u Dalmaciji je imovinski status. Segmentirati se može i prema kupovnom ponašanju što predstavlja prefe-rencije, a promotrena je razlika između stana, kuće i zemljišta.
Agencije za nekretnine su poduzeća koja pojedincima olakšavaju prodaju, kupnju, najam ili zamjenu nekretnina sa svrhom ostvarivanja provizije za učinjeno posredništvo. Njihovo je uplitanje nužno zbog njihove informiranosti i stručnosti. Najvažnija udruženja agencija za ne-kretnine u Hrvatskoj su Udruženje poslovanja nekretninama i Burza nekretnina. Alpe Adria poslovodstvo d.o.o. iz Zagreba je u 2015. godini ostvarilo najveću dobit u području L – Poslovanje nekretninama. Zagrebački holding d.o.o. iz Zagreba je te godine generirao najveći ukupni prihod u istoj djelatnosti. Najuspješnije poduzeće iz Dalmacije je prošle godine bio Safir d.o.o. koje ima sjedište u Splitu. Slijedi dioničko društvo Excelsa nekretnine iz Du-brovnika. Bitno je spomenuti i Fontis d.o.o. iz Zadra koje je ostvarilo najveću dobit nakon oporezivanja u djelatnosti L – Poslovanje nekretninama u 2013. godini.
Sažetak (engleski) Segmentation is division of the market to groups of consumers who are made up of individuals characterized by the same or similar behavior when buying. Variables can be geographic, demographic, psychographic, and buying behavior. Benchmarking analysis is a learning process that occurs when a company compares itself with more successful one and changes settings and parts of its own production to create a more efficient and cost-effective business process. The real estate market is an organized meeting place of supply and demand for real estate, and is the mechanism that dictates the price of real estate. The property is a particle of the earth's surface along with everything on it or underneath, so real-estates are recorded per cadastral designations. Dalmatia is the southern, coastal part of Croatia and consists of four counties: Zadar, Šibenik-knin, Split-dalmatia and Dubrovnik-neretva.
There is a seasonal effect on the real estate market in Dalmatia that increases real estate prices in the spring and summer, while prices in the rest of the country stay the same or decrease. From the geographical variables, the real estate market in Dalmatia can be split on counties and regional centers or by the population density. Demographic variables used in this paper are a natural movement, the average income of the population and level of unemployment. Psychographic variable which differentiates the parts of the real estate market in Dalmatia is a property status. Segmentation can be done by purchasing behavior too, that is preference while shopping, so the difference between the apartments, houses and land is shown.
Real estate agencies make it easier for individuals to sell, purchase, lease or exchange the property in order to generate commissions for brokerage done. Their involvement is necessary for their information and expertise. The most important associations of the real estate agencies in Croatia are Real Estate Association and the Real Estate Exchange. Alpe Adria poslo-vodstvo Ltd. from Zagreb achieved the highest profit in 2015. in the business area L - Real estate activities. Zagreb Holding Ltd. from Zagreb that year generated the highest total revenue in the same business area. The most successful company from Dalmatia last year was Safir Ltd. which has its headquarters in Split. The following is a joint stock company Excelsa Real Estate from Dubrovnik. It is important to mention Fontis Ltd. from Zadar, which has made the highest profit after tax in business area L - Real estate activities in 2013.
Ključne riječi
segmentacija
tržište
nekretnine
benchmarking
preferencije
Ključne riječi (engleski)
segmentation
market
real estate
benchmarking
preferences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:942002
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-27 08:49:13