Naslov UTJECAJ STRATEGIJA MOTIVACIJE NA ORGANIZACIJSKE PERFORMANSE PODUZEĆA : Završni rad
Naslov (bugarski) Rad ne sadrži naslov na drugom jeziku.
Autor Marija Lasić
Mentor Srećko Goić (mentor) MBZ: 111242
Član povjerenstva Želimir Dulčić (predsjednik povjerenstva) MBZ: 095935
Član povjerenstva Lidija Lesko Bošnjak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Srećko Goić (član povjerenstva) MBZ: 111242
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2021, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 005 - Menadžment 658 - Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Sažetak Strateški pristup motiviranju proizlazi iz suvremene filozofije poslovanja koja je posve orijentirana na ljude kao najvažniji resurs i izvor konkurentske prednosti. Ljudi su nositelji svih aktivnosti i o njima ovisi uspjeh poduzeća. Stoga poduzeća stalno traže načine da potiču i usmjere svoje zaposlenike na željena postignuća. Poticanje na rad i ostvarenje ciljeva zahtijeva primjenu strategija motivacije kao sastavnoga dijela motivacijskoga sustava. Strategije motivacije dovode u vezu dugoročne ciljeve poduzeća i nagrađivanje pojedinaca za rad i postignuća, pri čemu se nagrađivanje mora povezati s vrijednostima i potrebama zaposlenika. Glavni je cilj ovoga rada utvrditi zakonitosti veze između strategija motivacije i organizacijskih performansi te formulirati odgovarajući model povezanosti tih varijabli kako bi se utvrdio smjer i intenzitet te veze. Temeljem relevantne teorijske građe istražene su i analizirane temeljne varijable te je konstruiran konceptualni model koji, uz strategije motivacije i organizacijske performanse, uključuje i motivaciju za rad kao posrednu varijablu. Zastupljenost materijalnih i nematerijalnih tehnika u okviru strategija motivacije promatra se kroz njihove materijalne i nematerijalne elemente. Model je testiran na uzorku od 105 velikih i srednjih poduzeća, a rezultati ukazuju na opću prikladnost predloženoga modela. Rezultati istraživanja dokazali su da poduzeća koja imaju konzistentno oblikovane strategije motivacije ostvaruju bolje organizacijske performanse. Nadalje je potvrđeno da materijalni elementi strategija motivacije pozitivno utječu na radnu motivaciju zaposlenih, a također je potvrđeno i da nematerijalni elementi strategija motivacije imaju pozitivan utjecaj na motivaciju za rad. No, rezultati su dokazali da je utjecaj nematerijalnih elemenata strategija motivacije na radnu motivaciju jači od utjecaja materijalnih elemenata u uvjetima kada su osigurane osnovne materijalne potrebe. Potvrđeno je, također, da su performanse poduzeća pod utjecajem radne motivacije. U okviru analize strategija motivacije razvijen je odgovarajući pristup za identificiranje temeljnih tipova motivacijskih strategija te su utvrđene četiri okvirne kategorije: strategija ograničenoga izbora, materijalno orijentirana strategija, nematerijalno orijentirana strategija i strategija sveobuhvatnoga pristupa motiviranju.
Sažetak (engleski) The strategic approach to motivation results from a modern business philosophy that is completely oriented to people as the most important resource and source of competitive advantage. People are the holders of all activities and the success of a company depends on them. Therefore, companies are constantly looking for ways to encourage and direct their employees to the desired achievements. Encouraging to work and achieving goals requires the implementation of motivation strategies as an integral part of the motivation system. Motivation strategies link long-term goals of the company and rewarding individuals for work and achievements where rewarding must be linked with the values and needs of employees. The main goal of this paper is to identify the general principles of the relationship between motivation strategies and organizational performance and to formulate an appropriate model of these variables relationship to define the direction and intensity of this relationship. Based on the relevant theoretical material the main variables were researched and analyzed and a conceptual model was constructed which, in addition to motivation strategies and organizational performance, also includes motivation to work as a mediate variable. The representation of material and nonmaterial techniques within motivation strategies is observed through their material and nonmaterial elements. The model was tested on a sample of 105 large and medium-sized enterprises and the results indicate its general suitability. The results of the research proved that companies with consistently designed motivation strategies achieve better organizational performance. It was further confirmed that the material elements of motivation strategies positively affect the work motivation of employees and it was also confirmed that the nonmaterial elements of motivation strategies have a positive impact on work motivation. However, the results proved that the impact of nonmaterial elements of motivation strategies on work motivation is stronger than the impact of material elements in conditions when basic material needs are provided. It was also confirmed that the company´s performance is influenced by work motivation. As a part of the motivation strategies analysis an appropriate approach was developed to identify the basic types of motivational strategies and four framework categories were identified: limited choice strategy, materially oriented strategy, nonmaterially oriented strategy and strategy of comprehensive approach to motivation.
Ključne riječi
strategije motivacije
organizacijske performanse
motivacija za rad
materijalni elementi
nematerijalni elementi
tipovi strategija motivacije
Ključne riječi (engleski)
motivation strategies
organizational performance
work motivation
material elements
intangible elements
types of motivation strategi
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:803910
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-10 08:39:06