Sažetak | Pjevački zborovi postoje još od davnina, a dobrobiti koje pojedinac stječe članstvom u pjevačkom zboru nisu samo glazbene prirode. Kao što su mnoga istraživanja potvrdila, članstvo u pjevačkom zboru ispunja mnoge socijalne potrebe čovjeka, daje mu osjećaj pripadnosti i omogućuje druženje s ljudima istih ili sličnih interesa. Ljudi u pjevačke zborove ulaze zbog ljubavi prema glazbi i pjevanju, zbog želje za stvaralaštvom te umjetničkim izražavanjem.
U ovom završnom radu pažnju se usmjerilo na segment promocije kao elementa marketinškog miksa i njenih specifičnosti kada se radi o promociji neprofitnih organizacija s naglaskom na neprofitne organizacije iz područja umjetnosti i kulture. Komunikacija je važan element koji mora biti prisutan između svake organizacije i njene publike. Toj komunikaciji svoj doprinos je dala pojava interneta kao polazna točka za razvoj nove vrste marketinga kojeg danas nazivamo online ili digitalni marketing. Digitalni marketing, za razliku od tradicionalnog, omogućuje da se sadržaj personalizira prema željama kupaca, a u centru pozornosti je upravo kupac. Iz toga su se razvile i mnoge druge platforme za provođenje marketinških aktivnosti kao što su društvene mreže koje su prije implementacije marketinga služile samo za razonodu, opuštanje i druženje.
Na primjeru komunikacijske strategije i provedbe promocije pjevačkog zbora „Veritas aeterna“ zaključuje se da navedena organizacija koristi Below The Line marketinški pristup promociji. Ovaj pristup promociji je usmjeren „jedan na jedan“ pristupu, a uključuje distribuciju pamfleta, naljepnica, promocija, brošura postavljenih na prodajnim mjestima, na cestama putem bannera i plakata. |
Sažetak (engleski) | Choirs have existed since ancient times, and the benefits that an individual gains from membership in a choir are not only of a musical nature. As many studies have confirmed, membership in a choir fulfills many social needs of a person, gives them a sense of belonging and allows them to socialize with people of the same or similar interests. People join choirs because of their love for music and singing, because of their desire for creativity and artistic expression.
In this thesis, attention was focused on the segment of promotion as an element of the marketing mix and its specificities when it comes to the promotion of non-profit organizations with an emphasis on non-profit organizations in the field of art and culture. Communication is an important element that must be present between every organization and its audience. The emergence of the Internet as a starting point for the development of a new type of marketing, which today we call online or digital marketing, contributed to this communication. Digital marketing, unlike traditional marketing, allows the content to be personalized according to the customers' wishes, and the customer is in the center of attention. From this, many other platforms for conducting marketing activities have developed, such as social networks, which before the implementation of marketing were only used for entertainment, relaxation and socializing.
On the example of the communication strategy and implementation of the promotion of the singing choir „Veritas aeterna“, it is concluded that the mentioned organization uses Below The Line marketing approach to promotion. This approach to promotion is aimed at a "one-to-one" approach, and includes the distribution of pamphlets, stickers, promotions, brochures placed at points of sale, on the roads through banners and posters. |