Sažetak | U današnjem globalnom poslovnom okruženju, glavni sastavni dijelovi su visoka razina konkurencije u cijelom svijetu, brza automatizacija proizvodnje i drugih procesa kroz napredak računalne tehnologije i proizvodnih tehnika, povećane regulatorne mjere koje poduzimaju vlade u različitim regijama u pogledu okoliša i zdravlja pitanja. Štoviše, dosljedan porast svijesti o proizvodima i njihovoj kvaliteti među kupcima, te konkurentne cijene proizvoda također se smatraju još jednim važnim sastavnim dijelom. U takvoj situaciji organizacija mora biti dovoljno pametna da proizvede komercijalno održive proizvode koji su ujedno u skladu s potrebama i zahtjevima kupaca. Uz to, ponuda proizvoda po cijeni koja je prihvatljiva na tržištu također služi kao faktor uspjeha za organizacije. Kako bi to postigle, organizacije moraju podići razinu svoje učinkovitosti u svakom aspektu i procesu. Ako se takvo poboljšanje razina učinkovitosti ne uvede, troškovi proizvoda koje poduzeća proizvodi mogu narasti iznad troškova proizvoda koje proizvode konkurenti na tržištu i može postati vrlo teško pokriti te povećane ili visoke razine troškova kroz povećanje prodajne cijene proizvoda i ostvariti respektabilan obujam prodaje. Može se primijetiti da je u posljednja dva desetljeća došlo do značajnog razvoja u vezi s menadžerskim računovodstvom koji se uglavnom dogodio zbog povećanja konkurentskog poslovnog okruženja u cijelom svijetu. Danas postoji niz tehnika upravljanja i opcija dostupnih organizacijama za poboljšanje razine učinkovitosti u proizvodnom ciklusu organizacija koje uključuju:
• Troškovi temeljeni na aktivnostima;
• Upravljanje temeljeno na aktivnostima;
• Totalno upravljanje kvalitetom;
• Upravljanje ciljanim troškovima;
• Troškovi životnog ciklusa.
Pojava ovih alata i tehnika upravljanja razvila je novu granu menadžerskog računovodstva koja je poznata kao "Strateško upravljanje troškovima". Opremljen s ciljem utvrđivanja i iskorištavanja prednosti u odnosu na konkurenciju koja prevladava na tržištu, strateško upravljanje troškovima ima za cilj generirati takav dio informacija za menadžment na najvišoj razini koji im omogućuje donošenje odluka u cilju održavanja ili razvoja okruženja u kojima organizacija ima konkurentsku prednost na tržištu. Među gore navedenim različitim alatima i tehnikama koje nudi strateško upravljanje troškovima je ciljani trošak. Target Costing se smatra pristupom jačanju konkurentske prednosti poduzeća na tržištu uzimajući u obzir globalno poslovno okruženje. Za razliku od tradicionalnih pristupa upravljanju troškovima, ciljani obračun troškova služi kao otvoreni sustav koji premošćuje čimbenike koji utječu na djelotvornu i učinkovitu proizvodnju proizvoda unutar i izvan organizacije. Tehnika ciljanog obračuna troškova upravljanja troškovima razmatra četiri glavna čimbenika, tj. trošak, kvalitetu, inovaciju i vrijeme. Prema ovom pristupu, optimizacija ovih identificiranih čimbenika razmatra se u fazi projektiranja i razvoja proizvoda, što zauzvrat uključuje razmatranje različitih dionika, naime menadžmenta organizacije, dobavljača i kupaca . |