Naslov Izgradnja povjerenja u lancu nabave u kozmetičkoj industriji
Naslov (engleski) Building trust in supply chain based on a cosmetic industry
Autor Marinela Matejak
Mentor Blaženka Knežević (mentor)
Član povjerenstva Dario Dunković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Luka Buntić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za trgovinu i međunarodno poslovanje) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Povjerenje znači da jedna strana ima povjerenja i volju osloniti se na partnera. Povjerenje kupca je vjerovanje u dobavljačevu iskrenost, dobru volju i sposobnosti. Povjerenje može smanjiti neizvjesnost. Smanjenjem neizvjesnosti vezane za postojeće dobavljače obrnuto povećava nesigurnost od alternativa, a zauzvrat mijenja troškove temeljem percepcije nesigurnosti. Kooperacija sa dobavljačima je trenutno osnovna strategija za smanjenje troškova nabave. Kupčevo povjerenje u dobavljača smanjuje percepciju rizika povezanog sa oportunističkim ponašanjem dobavljača i troška transakcije u odnosu razmjene. Novi izazovi konkurentnosti zahtijevaju pozicioniranje aktivne kooperacije između poduzeća i njihovih dobavljača, koji bi se trebali smatrati njihovim suradnicima umjesto njihovim konkurentima i neprijateljima. Aktivni kooperacijski menadžment omogućava poduzeću da poboljša kvalitetu svojih proizvoda i svog imidža, ubrza isporuku svojim klijentima i učini svoju proizvodnju i prodaju agilnijim, čim se poboljšava percepcija koju klijent ima o proizvodu. Kada se etika poboljša u poslovanju, stvaranje povjerenja, poboljšana komunikacija i stvaranje dugoročnih odnosa sa dodanom vrijednošću rezultirati će većoj konkurentskoj prednosti i stvaranjem zajedničkog profita. Uključivanje poduzeća u globalniji sustav, uspostavljanje intenzivnih odnosa suradnje predstavlja duboku i radikalnu promjenu mentaliteta i čak može biti izvor konkurentske prednosti. Ovaj novi mentalitet dovodi do značajnog povećanja kvalitete i kvantitete protoka informacija između organizacija i njihovih dioničara, što je ključno za ostvarivanje otvorenog i pouzdanog odnosa.
S ciljem shvaćanja važnosti povjerenja u lancu nabave općenito i u kozmetičkoj industriji u diplomskom radu proučava se utjecaj povjerenja na poslovanje lanca nabave unutar veleprodajnog poduzeća Let's Face It Nordic, koje pripada kozmetičkoj industriji. Teorijski dio rada detaljnije obrađuje povjerenja kao pojavu općenito i u poslovanju, izučava aspekte i modele menadžmenta
lanca nabave i utjecaj povjerenja u poslovanju. Empirijski dio rada temelji se na istraživanju u metodom dubinskog intervjua key account menadžera, u cilju proučavanja značajnosti utjecaja povjerenja na provedbu organizacijskih promjena. Vrlo često, prema promjenama se stvaraju averzije zbog kompleksnosti njihove provedbe, no važno je razumjeti kako su gotovo uvijek pokretači u stvaranju pozitivnih rezultata.
Sažetak (engleski) Trust means that one party has trust and is willing to rely on the partner. Customer trust is a belief in the supplier's honesty, goodwill and abilities. Trust can reduce uncertainty. By reducing uncertainty associated with existing suppliers, it inversely increases uncertainty from alternatives, and in turn changes costs based on the perception of uncertainty. Cooperation with suppliers is currently the basic strategy for reducing procurement costs. Buyer's trust in the supplier reduces the perception of risk associated with the supplier's opportunistic behavior and the transaction cost in trade type relationship. New challenges for competitive advantage require the positioning of active cooperation between companies and their suppliers, who should be considered their collaborators and partners instead of their competitors and enemies. Cooperative management enables the company to improve the quality of its products and its image, speed up delivery to its customers and make its production and sales more agile, in turn the customer's perception of the product improves. When ethics are improved in business, trust, improved communication and creation of long-term value-added relationships will result in greater competitive advantage and creation of shared profits. The inclusion of companies in a more global system, the establishment of intensive cooperative relations represents a deep and radical change in mentality and can even be a source of competitive advantage. This new mentality leads to a significant increase in the quality and quantity of the flow of information between organizations and their stakeholders, which is essential for achieving an open and reliable relationship.
With the aim of understanding the importance of trust in the supply chain in general and in the cosmetics industry, the thesis studies the impact of trust on the operations of the supply chain within the wholesale company Let's Face It Nordic, that is part of the cosmetics industry. The theoretical part of the paper elaborates on trust as a phenomenon in general and in business, studies aspects and models of supply chain management and the influence of trust in business. The empirical part of thesis is based on research using the in-depth interview method with a key account manager, in order to study the significance of the influence of trust on the implementation of organizational changes. Very often, aversion to changes is created due to the complexity of their implementation, but it is important to understand that they are almost always the driving force in creating positive results.
Ključne riječi
lanac nabave
menadžment lanca nabave
povjerenje
kozmetička industrija
Ključne riječi (engleski)
supply chain
supply chain management
trust
cosmetics industry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:507040
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-27 09:02:50