Naslov Uloga kulturnih manifestacija u izgradnji marke grada Zagreba
Naslov (engleski) The role of cultural events in the city branding of Zagreb
Autor Ivana Ban
Mentor Đurđana Ozretić Došen (mentor)
Član povjerenstva Tanja Komarac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sunčana Piri Rajh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2024-06-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Organiziranje kulturnih manifestacija jedan je on načina kako grad može utjecati na svoj imidž među stanovnicima i posjetiteljima grada te investitorima. Tematika kulturnih manifestacija, kao što su festivali, karnevali, komemoracije, parade, smotre i vjerska događaja, usmjerena je na kulturni aspekt te se tako stvara autentično iskustvo za posjetitelje takvih manifestacija. Cilj rada je otkriti utječu li kulturne manifestacije na izgradnju marke grada, koristeći grad Zagreb kao primjer. Uz analizu teorijskih spoznaja o izgradnji marke grada te utjecaju kulturnih manifestacija na marku grada, provedeno je i primarno, izviđajno, kvalitativno istraživanje. Istraživanje je provedeno u tri faze. U prvoj fazi je napravljen pregled većih kulturnih manifestacija u Zagrebu. Druga faza istraživanja obuhvaćala je projektivnu tehniku asocijacije na riječ “Kulturne manifestacije u Zagrebu”. Treća faza istraživanja provedena je u obliku dubinskih intervjua stanovnika i posjetitelja Zagreba. Istraživanje je pokazalo da stanovnici Zagreba vjeruju da kulturne manifestacije imaju značajnu ulogu u formiranju imidža grada, s posebnim naglaskom na Advent u Zagrebu, Noć muzeja, Festival svjetla i INmusic festival. Većina ispitanika vidi Advent kao kulturnu manifestaciju s najvećim utjecajem na imidž Zagreba, iako su neki izrazili nezadovoljstvo njegovom komercijalizacijom. Noć muzeja se istaknula kao važna zbog besplatnog pristupa, pružajući priliku ljudima da besplatno upoznaju kulturnu baštinu Zagreba. Festival svjetla i INmusic festival prepoznati su kao inovativni i doprinose identitetu modernog Zagreba. Iako većina ispitanika vidi kulturne manifestacije kao pozitivan element, neki su naveli Hod za život i molitelje subotom kao događaje koji ne doprinose pozitivnom imidžu Zagreba.
Sažetak (engleski) Organizing cultural events is one of the ways a city can influence its image among residents, visitors, and investors. The theme of cultural events, such as festivals, carnivals, commemorations, parades, fairs, and religious events, is focused on the cultural aspect, thus creating an authentic experience for visitors of such events. The aim of this work is to explore whether cultural events affect city branding, using the city of Zagreb as an example. In addition to the analysis of theoretical insights into city branding and the impact of cultural events on the city brand, primary qualitative research was conducted. The research was conducted in three phases. In the first phase, an overview of major cultural manifestations in Zagreb was made. The second phase included word association research on the term 'Cultural Events in Zagreb'. The third phase of the research was conducted in the form of an in-depth interview with residents and visitors of Zagreb. The research revealed that Zagreb's residents believe cultural events significantly influence the city's image, with particular emphasis on Advent in Zagreb, the Night of Museums, the Festival of Lights, and the INmusic festival. Most interviewees view Advent as the cultural event with the greatest impact on Zagreb's image, although some expressed dissatisfaction with its commercialization. The Night of Museums stood out for its free access, providing people with the opportunity to explore Zagreb's cultural heritage at no cost. The Festival of Lights and the INmusic festival are recognized as innovative events contributing to the identity of modern Zagreb. While the majority of interviewees perceive cultural events positively, some mentioned events like the 'March for Life' and Saturday prayer gatherings as not contributing to Zagreb's positive image.
Ključne riječi
marka grada
izgradnja marke grada
kulturne manifestacije
Zagreb
primarno kvantitativno istraživanje
Ključne riječi (engleski)
city brand
city branding
cultural events
Zagreb
primary qualitative research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:254367
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-01 07:19:18