Naslov Strateška analiza poduzeća u industriji osiguranja
Naslov (engleski) Strategic analysis of companies in the insurance industry
Autor Martina Matić
Mentor Domagoj Hruška (mentor)
Član povjerenstva Ena Pecina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Sabol (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za ekonomiku poduzeća) Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Menadžment ima ključnu ulogu u razumijevanju unutarnjih i vanjskih čimbenika poduzeća te odabiru optimalne strategije koja poduzeću osigurava opstanak u industriji u kojoj se nalazi, u ovom slučaju, u industriji osiguranja. Industriji koja je okarakterizirana stalnim promjenama, jakom konkurencijom te fokusom na dugoročni uspjeh. Stoga je ključno da poduzeće provede analizu vanjskog okruženja koje utječe na poslovanje, i cjelokupne industrije kako bi osigurala mjesto lidera na tržištu te znala optimalno raspodijeliti vlastite resurse. Takva analiza uključuje analizu trenutnih trendova te prilagodbu različitim zahtjevima tržišta osiguranja kako bi osiguravajuća društva postigla dugoročno održivo poslovanje. Fokus ovog rada bit će poduzeće Croatia osiguranje d.d. Kao dio Adris grupe, Croatia osiguranje d.d., najveće je osiguravajuće društvo Republike Hrvatske s čak četvrtinom udjela na tržištu. Digitalni je lider te svoje poslovne uspjehe bilježi u svakoj od podružnica poduzeća unutar i van granica Hrvatske. Ovaj rad istražuje proces strateške analize na njenom primjeru te analizu internih i eksternih faktora kako bi se dobilo bolje razumijevanje poslovnih prilika i izazova. Za potrebe sveobuhvatne analize financijskog poslovanja poduzeća, koriste se financijski izvještaji javno dostupni na službenim stranicama, te financijski pokazatelji kojima se opisuje profitabilnost poduzeća te se dobiva osvrt na cjelokupno njeno poslovanje. Kako bi se osigurala vjerodostojnost istraživanja, u teorijskom dijelu rada korišteni su sekundarni izvori podataka, odnosno stručna i znanstvena literatura te provjereni internetski izvori.
Sažetak (engleski) Managament plays a crucial role in understanding the internal and external factors of the company and selecting the optimal strategy that ensures its survival in the industry it operates in, in this case, in the insurance industry. An industry characterised by constant change, strong competition and a focus on a long-term success. It is therefore essential that the company carries out an analysis of the external environment affecting its operations and the overall industry, in oreder to ensure the market leader's position and to alocate its resources. Such analysis includes an analysis of current trends and adpatation to the different insurance market requirements in order for insurance companies to achieve long-term viability.
The focus of this paper will be Croatia osiguranje d.d. As a part of Adris Group, Croatia osiguranje d.d., is the largest insurance company of the Republic of Croatia, holding a market share of a quarter. It is a digital leader and records his business successes in each of its branches both within and outside the borders of Croatia. This paper is a research on the process of strategic analysis using it as an example and the analysis of both internal and external factors in order to gain a better understanding of business opportunities and challanges. For the purposes of a comprehensive analysis of the company's financial operations, financial statements publicly available on official websites are being used, as well as the financial indicators describing the company's profitability and providing an overeview of its entire operations. To ensure the credibility of the research, secondary data sources, i.e. professional and scientific literature and verified web sources, were used in the theoretical part of the paper.
Ključne riječi
poslovna analiza
industrija osiguranja
strateški menadžment
financijski izvještaji
financijski pokazatelji
Ključne riječi (engleski)
business analysis
insurance industry
strategic menagement
financial statements
financial indicators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:521055
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-02 12:47:40