Sažetak | Živimo u svijetu gdje je tehnologija postala sveprisutna. E-učenje ima važnu ulogu u digitalizaciji obrazovanja koje ide u korak s vremenom. Znatan broj ljudi misli da je e-učenje nastava online, međutim ne mora biti tako. E-učenjem se smatra obrazovanje koje se uz primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija unaprjeđuje i pridonosi kvaliteti obrazovanja. U današnje vrijeme je gotovo nemoguće zamisliti obrazovanje bez korištenja digitalnih alata, pa su tako mobiteli, tableti i laptopi, postali neizostavan dio obrazovanja. Od pojave pandemije, većina škola i fakulteta prisilno je morala koristiti obrazovanje na daljinu, te i oni koji su mislili da je to nemoguće, uvjerili su se da je moguće. To je doprinijelo razvoju digitalizacije u obrazovanju, te se sve više stvari počelo odvijati online. S obzirom da poznavanje stranih jezika postaje ključno za uspjeh u poslovanju, sve više ljudi ima potrebu za znanjem više stranih jezika, jer znanje samo jednog stranog jezika više nije dovoljno. Tradicionalni tečajevi za učenje stranih jezika mogu predstavljati problem zbog svojih visokih cijena, pa se sve više ljudi odlučuju za pristupačnije opcije, kao što su digitalni alati za učenje stranih jezika. Većina ih je besplatna, a i oni koji se plaćaju imaju simboličnu cijenu, znatno manju nego tradicionalni tečajevi. S obzirom na sve veću važnost učenja stranih jezika u današnjem svijetu, ovaj rad će istražiti mogućnosti učenja stranih jezika putem digitalnih alata i njihove funkcionalnosti koje olakšavaju proces učenja. Analizirati će se alati za učenje stranih jezika kao što su Duolingo, Memrise i Babbel, te napraviti usporedba. Cilj ovog rada je istražiti koliko su korisni takvi alati, koje su prednosti i mane takvih alata, kao i moguća poboljšanja. Provođenjem istraživanja, otkriti će se razlozi izbjegavanja takvih alata, te će se analizirati percepcija učinkovitosti takvih alata. |
Sažetak (engleski) | We live in a world where technology has become ubiquitous. E-learning plays an important role in the digitalization of education, keeping up with the times. Many people think that elearning is just online teaching, but that is not necessarily the case. E-learning is considered to be education that, through the use of information and communication technologies, enhances and contributes to the quality of education. Today, it is almost impossible to imagine education without the use of digital tools, and mobile phones, tablets, and laptops have become an essential part of education. Since the onset of the pandemic, most schools and universities have been forced to use remote learning, and even those who thought it was impossible have realized that it is possible. This has contributed to the development of digitalization in education, with more and more activities taking place online. Given that knowledge of foreign languages is becoming crucial for business success, more and more people feel the need to know multiple foreign languages, as knowledge of just one foreign language is no longer sufficient. Traditional foreign language courses can be problematic due to their high costs, so more people are turning to more affordable options, such as digital tools for learning foreign languages. Most of these tools are free, and those that are paid have a symbolic price, much lower than traditional courses. Given the growing importance of learning foreign languages in today's world, this paper will explore the possibilities of learning foreign languages through digital tools and their functionalities that facilitate the learning process. Tools for learning foreign languages, such as Duolingo, Memrise, and Babbel, will be analyzed and compared. The aim of this paper is to investigate how useful such tools are, what their advantages and disadvantages are, and possible improvements. By conducting research, the reasons for avoiding such tools will be discovered, and the perception of the effectiveness of such tools will be analyzed. |