Naslov Stavovi potrošača prema online personalizaciji
Naslov (engleski) Consumer attitudes towards online personalization
Autor Barbara Lipovac
Mentor Morana Fudurić (mentor)
Član povjerenstva Vatroslav Škare (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Personalizacija je marketinška strategija koja se koristi za prilagodbu proizvoda, usluga i komunikacije prema potrebama i preferencijama pojedinačnih potrošača. Iako počeci personalizacije sežu u prošlost, njezina primjena postaje izrazito važna u digitalnom dobu zahvaljujući napretku tehnologija poput strojnog učenja, umjetne inteligencije i složenih algoritama.
Online personalizacija temelji se na korištenju demografskih podataka potrošača, praćenja njihova ponašanja u online okruženju, te analizu osobina ličnosti kako bi se stvorila što preciznija i učinkovitija marketinška komunikacija. U digitalnom okruženju personalizacija se često manifestira u prilagođenim oglasima, preporukama proizvoda ili sadržaja koje su oblikovane prema individualnim preferencijama potrošača. Unatoč brojnim prednostima koje online personalizacija osigurava ona također donosi i određene izazove, posebno u pogledu privatnosti potrošača i etičkih pitanja vezanih za masovno prikupljanje i upotrebu osobnih podataka potrošača.
Ovaj rad bavio se istraživanjem stavova potrošača prema online personalizaciji. Cilj istraživanja bio je utvrditi imaju li potrošači pozitivan ili negativan stav prema online personalizaciji kao marketinškoj strategiji i s njom povezanim prikupljanjem podataka, i ovisi li njihov stav o demografskim karakteristikama. Primarno istraživanje provedeno je putem anketnog upitnika distribuiranog elektronički. Odgovori ispitanika analizirani su metodama deskriptivne statistike, kako bi se utvrdilo postoji li razlika s obzirom na demografske karakteristike. Rezultati istraživanja pokazali su kako potrošači imaju negativan stav prema online personalizaciji i da demografske karakteristike ne utječu na stavove prema istoj.
Sažetak (engleski) Personalization is a marketing strategy used to tailor products, services, and communications to the needs and preferences of individual consumers. Although the origins of personalization date back to earlier times, its application has become crucial in the digital age due to advances in technologies such as machine learning, artificial intelligence, and complex algorithms. Online personalization relies on the use of demographic data, tracking consumer behavior in online environments, and analyzing personality traits to create more precise and effective marketing communication. In the digital context, personalization often manifests in tailored ads, product recommendations, or content suggestions shaped by consumers' individual preferences. Despite the numerous advantages of online personalization, it also presents certain challenges, particularly regarding consumer privacy and ethical issues related to the mass collection and use of personal data. This study explored consumer attitudes towards online personalization. The aim was to determine whether consumers have a positive or negative view of online personalization as a marketing strategy, including its associated data collection practices, and whether their attitude depends on demographic characteristics. The primary research was conducted through an electronic survey. Respondents' answers were analyzed using descriptive statistics methods to determine if differences exist based on demographic characteristics. The results showed that consumers generally hold a negative view of online personalization, and that demographic characteristics do not influence these attitudes.
Ključne riječi
online personalizacija
stavovi
podaci
privatnost
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
online personalization
attitudes
data
privacy
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:454076
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-23 12:45:15